חוות-דעת: "רוצח עו"ד ענת פלינר אינו סובל מפיגור שכלי"

לביהמ"ש הוגשה חוות-דעת של הוועדה לאבחון מפגרים שסותרת את חוות-הדעת של ביה"ח אברבנאל ■ בני משפחתה של עו"ד ענת פלינר ז"ל: "חוות-הדעות אמנם מסובכות, אך הסיפור פשוט: יש אישה שנרצחה"

הנער בן ה-15 המאושם ברצח עו"ד ענת פלינר אינו סובל מפיגור שכלי - כך נקבע בחוות-דעת שהוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב על-ידי הוועדה לאבחון מפגרים על-פי חוק הסעד.

חוות-דעת זו סותרת את חוות-הדעת הראשונית שהגישו פרקליטיו של הנער, בה נקבע כי הוא סובל מפיגור שכלי קל, כפי שנקבע בבית-החולים לבריאות הנפש.

שתי חוות-הדעות סותרות, ובמהלך המשפט תקבע השופטת שרה דותן איזו מהן לקבל.

יש לציין כי חוות-הדעת האחרונה שהתקבלה חוברה על-ידי גורם העוסק אך ורק בפיגור שכלי, לעומת חוות-הדעת של בית -חולים אברבנאל, שעסקה בעיקר בבריאות נפש שבה איבחונים פסיכו-דיאגנוסטים המצביעים פיגור שכלי.

בתום דיון בו הוצגה הבוקר (ה') חוות-הדעת לבית המשפט אמר פרקליטו של הנער, עו"ד משה מרוז, כי ברצונם להגיש ערר על החלטת הוועדה. על-פי החוק, הוא יוכל לעשות זאת ב-45 הימים הבאים.

לאחר הדיון שוחחו במסדרונות סקרנים ובני-משפחת פלינר, והתייחסו לטענה כי כמות הוועדות המעורבות בתיק מסרבלת ומסבכת את הדיון המשפטי. בני-משפחתה של פלינר אמרו בתגובה כי חוות-הדעות אמנם מסובכות - אך הסיפור פשוט: יש אישה שנרצחה.

הדי-אן-אי הביא לפיענוח הפרשה

עו"ד פלינר נרצחה באפריל 2006 על מפתן דלתה שברמת-השרון כאשר פתחה את דלת ביתה לנער בן 17 שהתגורר בסמוך. היא נדקרה לעיני ילדיה פעמיים בבטנה, ודיממה למוות במקום.

במארס 2008 עצרה המשטרה את הנער לאחר שנחשד כי גנב קטנוע. מדגימות הדי-אן-אי שנלקחו ממנו אז התברר כי ככל הנראה הוא האחראי לרצח. דגימת הדי-אן-אי היוותה את פריצת הדרך לפיענוח הפרשה, ובהמשך הודה הנער במיוחס לו.

החשוד ברצח היה בן 15 וחצי בעת הרצח, ולאחר מעצרו הוא שחזר את המעשה. על-פי כתב האישום שהוגש בתחילת יולי, החליט הנער לבצע שוד באחד הבתים ברמת-השרון כדי להשיג כסף. הוא יצא מביתו בשעה תשע בערב, לאחר שנטל זוג כפפות שחורות שהיו שייכות לו וסכין קומנדו ונדן שהיו שייכים לאביו, וצעד לכיוון הרחוב שבו התגוררה פלינר.

על-פי כתב האישום, הוא שלף את הנדן ממכנסיו והוציא מתוכו את הסכין. כשפלינר נבהלה וצרחה הנער נלחץ, שלף את הסכין, דקר אותה, השליך את הנדן על הרצפה ונמלט מהמקום. בהמשך השליך הנער את הכפפות והסכין לפח אשפה. שכן ערני שהבחין בסכין העביר אותה למשטרה כעבור מספר ימים.