מנכ"ל גיוון אימג'ינג: "נשיק הדור השני של ה-PillCam בסתיו"

מחקר רפואי חדש מוצא את הדור הראשון של הגלולה של גיוון אימג'ינג בטוחה, אך פחות יעילה ■ חומי שמיר: "נתחיל בניסויים קליניים באירופה ובארה"ב בהמשך השנה"

מחקר חדש שנעשה על הדור הראשון של גלולת ה-PillCam, אותה מייצרת חברת גיוון אימג'ינג הישראלית, מוצא כי התרופה בטוחה אך יעילה פחות מכפי שהיה נהוג לחשוב. המחקר, שפורסם ב-New England Journal of Medicine, הקיף 328 מטופלים במרכזים רפואיים שונים בתקופה שבין ינואר 2006 ועד יולי 2007. מטרת המחקר הייתה גילוי ריריות במעי הגס וסרטן.

גלולת ה-PillCam נועדה לצילום מערכת העיכול בקרב חולים הסובלים ממחלות כרוניות או בעת שישנו חשד לסרטן. הגלולה נועדה להחליף בדיקה פולשנית ולא נעימה שקיימת היום, אולם המחקר מגלה כי הגלולה יעילה פחות מהבדיקה המסורתית והפולשנית. מצד שני, הגלולה נמצאה בטוחה, בניגוד לבדיקה הפולשנית בה קיים סיכון לפציעת המעי ולגרימת סיבוכים.

"מטרת המחקר הייתה להעריך את הביצועים של הגלולה בזיהוי ריריות או סרטן במעי הגס", אמר ד"ר ז'אק דוויר מבית החולים Erasme בבריסל. "הנתונים מראים שהדור הראשון של גלולת ה-PillCam הינו בטוח. אנו מעריכים כי עם שדרוג הטכנולוגיה של הגלולה והכנה יעילה יותר של המעי הגס בקרב המטופלים, הגלולה יכולה להוות כלי מבטיח בזיהוי הריריות וסרטן המעי הגס".

גיוון אימג'ינג משווקת את הגלולה שלה באירופה, אסיה, דרום אמריקה, קנדה ואוסטרליה. הגלולה טרם אושרה לשימוש בארה"ב. החברה מפתחת בימים אלו את הדור השני של הגלולה ועורכת ניסויים קליניים בישראל.

"אנו מרוצים מההתקדמות שלנו ומצפים להתחיל בניסויים קליניים באירופה ובארה"ב בהמשך השנה", אמר חומי שמיר, מנכ"ל גיוון אימג'ינג. "אנו מצפים להשיק את הדור השני של הגלולה באירופה בסתיו הקרוב, בוועידת "גסטרו 2009".