הסכסוך באוצר החייל: העובדים מפסיקים לשווק משכנתאות

הבנק משווק משכנתאות שעוברות לאחר מכן לטיפול של הבנק הבינלאומי המחזיק באוצר החייל ■ יו"ר ועד עובדי אוצר החייל: "לעובדים של הבינלאומי נותנים יותר, ומאתנו מבקשים לתת פחות. עושים מאתנו סינדרלה"

מחריף הסכסוך בין עובדי בנק אוצר החייל, לבין הבעלים של הבנק בשלוש השנים האחרונות הבנק הבינלאומי , בניהולה של סמדר ברבר-צדיק.

ל"גלובס" נודע כי יו"ר ועד עובדי אוצר החייל, איציק נעמן, הורה לכל סניפיו להפסיק לשווק החל מהיום (ה') משכנתאות ללקוחות הבנק וללקוחות אחרים - משכנתאות שעוברות לאחר מכן לטיפול הבינלאומי.

"זהו צעד ראשון בסכסוך העבודה, ויהיו לו פונקציות נוספות אם נראה ששום דבר לא מתקדם", איים נעמן בשיחה עם "גלובס". עובדי אוצר החייל טוענים כי אחרי שהגיעו לסיכומים עם הנהלת הבנק בדבר בונוסים והטבות שונות, התערבה הנהלת הבינלאומי ודרשה להפחית בהטבות - טענה שהוכחשה על ידי הבנק הבינלאומי.

העובדים טוענים שההתערבות לכאורה של הבינלאומי מהווה הפרה של הסכם רכישת בנק אוצר החייל, אז נקבע כי עצמאותו של אוצר החייל תישמר במשך 5 שנים לפחות.

"כבר עכשיו מפחיתים לנו מחלקות, ואנו חוששים שנהפוך בקרוב לשלוחה קטנה של הבינלאומי", טוען נעמן. לדבריו, "לעובדים של הבינלאומי נותנים יותר, ומאתנו מבקשים לתת פחות. עושים מאתנו סינדרלה".

מבנק אוצר החייל נמסר בתגובה: "בנק אוצר החייל ממשיך לתת מענה ללקוחותיו אשר מצויים בתהליכי קבלת משכנתא. לצערנו הרב, בלי הסבר המניח את הדעת ולמרות הסכמות שהושגו בין הצדדים, החליטו העובדים להפסיק לשווק את המשכנתאות המוצעות על ידי הבנק הבינלאומי. אנו מצרים על כל פגיעה הנגרמת לציבור לקוחותינו ומקווים ומאמינים שהעניין יסתיים בקרוב ושיווק המשכנתאות באוצר החייל יחזור להינתן במלואו לטובת כולם".