הנפט מחק הירידות וסיים בעלייה של 0.8% ל-62.05 ד' לחבית

פיליפ וורלגר, שהצליח לחזות בשנת 2007 שמחיר הנפט יגיע ל-100 דולר: "מחיר הנפט יגיע השנה ל-20 דולר" ■ מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באוגוסט רשמו מוקדם יותר ירידה של 3% ל-60.1 ד'

מחיר הנפט מחק את הירידות שרשם היום (ה') במהלך המסחר, וסיים את היום בעלייה בבורסת הסחורות בניו-יורק, בהמשך למגמה החיובית בשוק המניות בוול סטריט.

מחיר החוזים העתידיים למסירה באוגוסט נסחרו היום בירידה של 3% ויותר, מעט מעל 60 דולר לחבית, על רקע דברים שאמר יועצו לשעבר של הממשל האמריקני, פרופסור פיליפ וורלגר.

"מחיר הנפט יקרוס ויגיע לרמה של 20 דולר חבית בהמשך השנה, כאשר המשבר הפיננסי העולמי ימשיך לפגוע בביקושים לנפט ומוצריו". כך אמר וורלגר, המרצה באוניברסיטת קלגרי.

"מלאי הנפט יגיע ל-100 מיליון חביות עד סוף השנה, יכביד על יכולת איחסון הנפט ויביא לנפילת מחירי הנפט לשפל של שבע שנים", אמר וורלגר, שהצליח לחזות כבר בשנת 2007 שמחיר הנפט יגיע ל-100 דולר.

וורלגר אמר כי היצע הנפט עולה על הביקוש בכ-1 מיליון חביות ליום.

"המצב הכלכלי איננו משתפר", אמר הפרופסור שעומד גם בראש חברת הייעוץ PKVerleger. "הפעילות של מזקקות הנפט תהיה פחותה בהרבה בסתיו. אם המיתון ימשיך והחורף יהיה חם, המצב יהיה קטסטרופלי".

הפעם האחרונה שהנפט נסחר סביב רמת 20 הדולר לחבית היתה בפברואר 2002.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באוגוסט ננעל העלייה של 0.8% ל-62.05 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

וורלגר אמר גם כי קרטל אופ"ק איננו מודע להיקף הקיצוצים שעליו לבצע, שצריך לגדול ב-2 מיליון חביות ליום. "איחסון הנפט הופך לבעייתי יותר ויותר. לא ברור אם יהיה די מקום כדי לאחסן את כל הנפט שאף אחד לא רוצה".

[לטבלת חוזים עתידיים]