זירת המט"ח: בסיכום שבועי נחלש הדולר ב-1.53%

הדולר היציג התחזק ב-0.051% ונקבע ב-3.904 שקלים ■ האירו היציג נחלש ב-0.256% ונקבע ב-5.5041 שקלים ■ סוכנות הדירוג העולמית S&P אישררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של "A" / יציב

בזירת המט"ח המקומית בעת קביעת השערים היציגים רשם הדולר עלייה מזערית של 0.051% ונקבע ב-3.904 שקלים. במהלך השבוע האחרון איבד הדולר מערכו 1.53%. נציין כי אמש לאחר קביעת שערו היציג צנח הצמד במסחר הבין בנקאי המאוחר בכ-0.8%.

שערו היציג של האירו נחלש ב-0.256% ונקבע ב-5.5041 שקלים. במהלך השבו האחרון נחלש האירו בשיעור של 0.27%.

התחזקות המטבע המקומי, לאחר שבתחילת השבוע לא הצליח לפרוץ את רמת 4 השקלי, מושפעת גם מהבעת האמון שלה זוכה ישראל בעולם, לאחר שאתמול בלילה אישררה סוכנות הדירוג העולמית S&P את דירוג האשראי של ישראל ברמה של "A" / יציב. מדובר בדירוג האשראי למט"ח לטווח ארוך, שהוא הדירוג המרכזי.

בהצהרת S&P נאמר: "אנו לא צופים הידרדרות בנתונים הפיסיקליים וצופים יישום מובנה של הרפורמות הכלכליות". שר האוצר שטייניץ אמר בתגובה: "אנו רואים בכך עדות לעובדה שהמשק הישראלי צולח באופן מעורר כבוד את המשבר הכלכלי העולמי".

גם מדד המחירים לצרכן שפורסם לפני יומיים ועלה באופן חד יותר מהצפיות המוקדמות תרם להתחזקות המטבע המקומי.

הדולר היציג התחזק ב-0.051% ונקבע ב-3.904 שקלים ■ האירו נחלש ב-0.256% ונקבע ב-5.5041 שקלים

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירתם השבועית: "העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם יביאו להיחלשותו מול השקל".

לעומתם מעריכים כלכלני בנק הפועלים, כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. כמו כן יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מצד אחד, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את רכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל והפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את העודף בחשבון השוטף וכלכלה יציבה יחסית בישראל.

בבנק הפועלים ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי כולל בעיקר דולר, אירו וליש"ט, בעקבות הצפי לירידה באטרקטיביות של המטבע האמריקאי כמטבע מקלט.

[לאתר המט"ח]