כלכלני לאומי: אטרקטיביות ההשקעה באפיק הקונצרני ירדה

בטווח הקצר יתבסס שוק המניות סביב רמת המחירים הנוכחית עד להופעתם של איתותים חיוביים נוספים בצד הריאלי. בטווח הבינוני צפויה המגמה להיות חיובית ■ הפחד מתפוגג - סטיות התקן חצו כלפי מטה את רף ה-20%

הסקירה שבועית שוק ההון הישראלי שערכו כלכלני בנק לאומי טוענת כי בטווח הקצר יתבסס שוק המניות סביב רמת המחירים הנוכחית עד להופעתם של איתותים חיוביים נוספים בצד הריאלי. בטווח הבינוני צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע התייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות יחסית הצפויות באפיקים הסולידיים.

רמת ה"פחד" של המשקיעים בשוק המקומי (כפי שהיא באה לידי ביטוי בסטיות התקן הגלומות באופציות על מדד המעו"ף) המשיכה לרדת גם השבוע, כשסטיות התקן חוצות כלפי מטה את רף ה-20% (לעומת כ-22% בסוף השבוע שעבר). ירידה מתמשכת זו מצביעה על התפוגגות מסוימת של החשש מתיקון כלפי מטה. "מדד הפחד" בארה"ב (VIX) ירד גם הוא בשבוע החולף, בכ-13%.

בהתייחסם לשוק האג"ח ממליצים בלאומי באפיק השקלי על השקעה באגרות-חוב בעלות טווח קצר, ואילו באפיק הצמוד קיימת עדיפות מה להשקעה באגרות לטווח קצר-בינוני. ומציינים כי אטרקטיביות ההשקעה באפיק הקונצרני ירדה. מציינים כי אגרות החוב הקונצרניות עלו השבוע בשיעור ניכר לאחר המימוש החד יחסית שנרשם בשבוע שעבר. פערי התשואות בינן לבין האפיק הממשלתי חזרו לרמה נמוכה למדי המעלה את רמת הסיכון הגלומה בהשקעה בהן.

בהתייחסם לשוק המט"ח אומרים הכלכלנים : "העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם יביאו להיחלשותו מול השקל". מציינים כי הדולר כשל בפריצת רמת ה-4 שקלים כלפי מעלה, ובסיכום שבועי נחלש מול השקל.

בהתייחסם למדד המחירים שעלה בחדות, מעריכים בלאומי כי הריבית צפויה להיוותר על כנה. למרות שמדד המחירים לחודש יוני הפתיע בעלייה חדה, נראה כי בנק ישראל יחכה להתפתחויות נוספות בסביבה האינפלציונית טרם העלאת הריבית במשק.