לידיעת משקיעי כור: הכנסות קרפור ירדו ב-2% ברבעון

סמנכ"ל הכספים של החברה אישרר את תחזית הרווח התפעולי למחצית השנייה של השנה ■ החברה מתכננת לחסוך 4.5 מיליארד אירו עד שנת 2012

קרפור , חברת הקמעונאות הגדולה בצרפת והשנייה בגודלה בעולם (אחרי וול מארט ), דיווחה אמש (ה') על ירידה של 2.1% בהכנסותיה ברבעון השני של השנה לרמה של 23.44 מיליארד אירו, בעוד החברה נאבקת בהאטה בביקושים למוצריה באירופה ובשאר העולם על רקע המשבר הכלכלי. החברה מסרה כי היא לא צופה שיפור בתנאי השוק בטווח הנראה לעין.

משקיעי כור הישראלית, שבשליטת נוחי דנקנר, מכירים היטב את קרפור. לפני פחות מחודש הודיעה כור כי בכוונתה לרכוש מניות קרפור בהיקף של 3.5 מיליארד שקל (630 מיליון אירו). כור כבר החלה לרכוש מניות קרפור והיא מחזיקה כעת ב-כ-0.25% מהון מניותיה של החברה הצרפתית (כ-1.76 מיליון מניות) בסכום השקעה כולל של כ-284 מיליון שקל.

בקבוצת IDB אמרו כי נערכו בדיקות מקיפות לפני שהוחלט להשקיע בקרפור. למרות התוצאות המאכזבות, עדיין ניתן להתנחם בעובדה שקרפור צלחה בשלום יחסית את המחצית הראשונה של השנה, ולפיכך סמנכ"ל הכספים שלה מרגיש בנוח לאשרר את תחזית הרווח התפעולי של החברה במחצית השנייה. הרווח התפעולי צפוי להסתכם ב-2.7-2.8 מיליארד אירו.

מניות קרפור עלו ביותר מ-20% מתחילת השנה, הנהלת החברה מתמקדת כעת בהפחתת ההוצאות כדי להתאים אותן לסביבה הכלכלית הקשה. החברה מקווה להקטין את הוצאות ההפצה שלה ב-315 מיליון אירו ואת סך ההוצאות שלה לרמה של 2.5 מיליארד אירו. היא גם תקטין את מלאי מוצריה לרמה שתספיק ליומיים בלבד במחצית השנייה.

ב-30 ביוני פירסמה החברה אזהרת הכנסות והדגישה כי היא מתכננת לחסוך 4.5 מיליארד אירו עד שנת 2012.