אגריום מוזילה את מחירי האשלג בצפון אמריקה

גלובס tv אגריום, החברה בתאגיד האשלג הקנדי קונפוטקס בו חברה גם פוטאש, מורידה את המחיר ב-33% ל-565 דולר לטון ■ מלאי האשלג בצפון אמריקה עלה בחודש יוני ב-152 אלף טון והוא גבוה ב-115% מהממוצע ב-5 השנים האחרונות

הורדת מחירי האשלג של סילביניט הרוסית ל-460 דולר לטון בהסכם שחתמה עם הודו יוצרים תגובת שרשרת בשוק האשלג. חברת אגריום , יצרנית אשלג מקנדה, חותכת החל מהיום (ו') את מחיר האשלג שהיא מוכרת בצפון אמריקה ב-33% ל-565 דולר לטון. אגריום היא חברה בתאגיד האשלג הקנדי קונפוטקס, בו חברה גם פוטאש , המחזיקה ב-10% מכי"ל .

המשקיעים לא מתרגשים ומניות הדשנים - כולל מניית אגריום - עולות בוול סטריט. נזכיר כי לאחר שסילביניט הודיעה על הורדת מחירי האשלג, מניות הדשנים בעולם כולו ספגו ירידות חדות, ובשוק מעריכים כי הורדת המחירים כבר מגולמת במחירי המניות.

בבית ההשקעות סטרן אגי (Sterne Agee) התייחסו למהלך של אגריום ומסרו כי המחיר החדש עומד בקנה אחד עם התחזיות שלהם וכי אין בכוונתם לבצע שינויים בתחזית הנוכחית. במילים אחרות, האנליסטים אומרים שהורדת המחיר הייתה צפויה וברגע זה אין הם צופים הורדה נוספת של מחירי האשלג. האנליסטים מזכירים כי עונת הסתיו מתקרבת וההחלטה של אגריום להוריד את מחיר האשלג מגיעה בתקופה קריטית, שכן בעוד מספר שבועות יתחילו לזרום ההזמנות מצד החקלאים.

חרף הורדת המחיר, בבית ההשקעות לא צופים התאוששות מהותית במכירות האשלג של אגריום במחצית השנייה של השנה, אך האנליסטים מדגישים כי "הוזלת המחיר לא יכולה להזיק" (למכירות - ע.ב.י). אגב, האנליסטים בטוחים כי ההשפעה של תאגידי האשלג קנפוטקס ו-BPC על מחירי האשלג בעולם כבר לא קיימת. הערכה זו עולה בקנה אחד עם הדברים שאמרו אנליסטים בישראל ובחו"ל, אשר דיברו על התרופפות המשמעת בקרב יצרניות האשלג בעקבות המהלך של סילביניט.

בתוך כך, אמש (ה') נודע כי מלאי האשלג בצפון אמריקה המשיך לעלות, מה שמעיד על החולשה במכירות ומסביר מדוע נאלצות יצרניות האשלג להוזיל את המחירים. מלאי האשלג בצפון אמריקה עלה בחודש יוני ב-152 אלף טון והוא גבוה ב-115% מהממוצע ב-5 השנים האחרונות.