הנפט זינק ב-2.6% והשלים עלייה של 5.4% השבוע

נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בארה"ב דחפו מעלה את הזהב השחור ■ אנליסט אנרגיה בכיר ב-BNP Paribas: "הנפט יבדוק בקרוב את רמת ה-65 דולר לחבית"

מחיר הנפט מזנק היום (ו') ביותר מ-2% בעקבות פרסום נתונים מעודדים משוק הדיור, אשר מעידים על כך שנקודת השפל במיתון הנוכחי כבר עברה. הנפט עלה ב-2.6% לרמה של 63.6 דולר לחבית.

התחלות הבנייה של בתים צמודי קרקע קפצו ב-14% בחודש יוני - העלייה הגדולה ביותר מאז דצמבר 2004 - והם הסתכמו ב-470 אלף בתים. בוול סטריט לא מסתירים את השמחה, וכפי שאומר הכלכלן ביל אוק'גריידי לסוכנות בלומברג: "הנתונים משוק הדיור היו פשוט גדולים. מתחילים לראות סימנים לכך שהמיתון הזה מתקרב לקיצו".

מחיר הנפט עלה השבוע ב-5.4%, בעוד המשקיעים מעודדים מהנתונים האחרונים המעידים על כך שהכלכלה העולמית מתייצבת, מה שאומר שהביקושים לנפט יתייצבו גם כן. "הנפט יבדוק בקרוב את רמת ה-65 דולר לחבית", אומר אנליסט אנרגיה בכיר בבנק ההשקעות הצרפתי BNP Paribas.

בתוך כך, סין, שהיא צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב, עיבדה בחודש יוני את כמות הנפט הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה, בעוד הצמיחה במדינה תופסת תאוצה ומגבירה את הביקוש לדלקים. סין עיבדה 31.9 מיליו טון מטרי בחודש שעבר, שהם 7.76 מיליון חביות ביום. זהו החודש החמישי ברציפות של עלייה בצריכת הנפט של סין.

[לטבלת חוזים עתידיים]