סוף שבוע של פורענות

זלאטן איברהימוביץ' יגיע לברצלונה, שתעביר בתמורה לאינטר את אטו, חלב ו-45 מיליון אירו; עמנואל אדבאיור נרכש על-ידי מנצ'סטר סיטי ב-25 מיליון ליש"ט ויקבל את השכר השני בגובהו בפרמיירליג

שתי העברות גדולות במיוחד התבצעו בסוף השבוע באירופה. מנצ'סטר סיטי רכשה את עמנואל אדבאיור, חלוץ ארסנל, עבור 25 מיליון ליש"ט.

הטוגולזי ירוויח כ-150 אלף ליש"ט לשבוע בחוזה לחמש שנים, ובכך יהפוך לשחקן השני הכי מרוויח בפרמיירליג בצוותא עם פרנק למפארד מצ'לסי, ואחרי חברו החדש לקבוצה, רוביניו, שמרוויח 160 אלף ליש"ט בשבוע.

בכך השלימה הסיטי העברות בסך של כ-83 מיליון ליש"ט הקיץ, אחרי שכבר רכשה את קרלוס טבז, רוקה סנטה קרוז וגארת' בארי. נכון לעכשיו, סיטי היא הקבוצה השנייה הכי בזבזנית הקיץ באירופה אחרי ריאלך מדריד, שהוציאה כ-190.5 מיליון ליש"ט על שחקניים חדשים.

ובינתיים בקו מילאנו-ברצלונה

השקט של ברצלונה בשוק ההעברות הופר בסוף השבוע, אחרי שהמועדון הקטאלוני הודיע כי סיכם את רכישת זלאטן איברהימוביץ' מאינטר עבור 45 מיליון אירו. נשיא ברצלונה, ז'ואן לאפורטה, אישר כי העסקה סגורה, ובנוסף צפויה ברצלונה להעביר למועדון האיטלקי גם את סמואל אטו ואלכסנדר חלב.

איברהימוביץ' היה אחת משתי מטרות שסימנה בארסה הקיץ, השנייה היתה דויד וייה מוולנסיה. החלוץ השבדי בן ה-27 סיים העונה את הליגה האיטלקית כמלך השערים. למרות שהיה חתום על חוזה באינטר עד 2013, כבר לפני תום העונה ביקש לעזוב את המועדון ולהצטרף לברצלונה.

"העניין עם בארסה עלה בעקבות בקשה של השחקן", אמר נשיא אינטר, מאסימו מוראטי. אגב, עוד לפני העסקה המשולשת, סיכמו אינטר ובארסה על עסקה נוספת במסגרתה עבר המגן הברזילאי מקסוול מאינטר לברצלונה עבור 4.5 מיליון אירו. באתר הרשמי שלה פרסמה בארסה כי סעיף השחרור של המגן בן ה-27 יעמוד על 50 מיליון אירו.

רכישתו של איברהימוביץ' מהווה את הרכש הראשון המשמעותי של ברצלונה הקיץ. ביחד איתו עומד שוק הרכש של הקבוצות הספרדיות לעונת 2009/10 על 300 מיליון אירו, כאשר מתוך הסכום הזה ל-263 מיליון אירו אחראיות ברצלונה (49.5 מיליון) וריאל מדריד (214 מיליון).