אופטימיות בסקר הציפיות של התאחדות התעשיינים

סקר הציפיות בתעשייה שערך אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים במחצית השנייה של חודש יוני 2009 והקיף 158 חברות תעשייתיות ■ התעשיינים צופים ירידה בקצב הפיטורים שינבע מהאטה בצמצום היצוא

מסקר הציפיות של התאחדות התעשיינים עולה כי ישנה התמתנות ניכרת בעוצמת הנסיגות בתעשייה. עם זאת, הנשאלים עדיין לא רואים סימני התאוששות. מסקר הציפיות עולה עוד כי ברבע השלישי של 2009 צפויה התמתנות משמעותית בעוצמת הירידות בתפוקת התעשייה, עד כמעט התייצבות וצפויה התמתנות נוספת בקצב פיטורי העובדים בתעשייה.

26% צופים פיטורים לעומת 10% הצופים גידול קל בלבד. הנסיגה במכירות לשוק המקומי וליצוא צפויה להמשך תוך התמתנות נוספת בעוצמה. ברבע השני של השנה חלה התמתנות בקצב הפיטורים בתעשייה, התמתנות משמעותית בעוצמת הנסיגה בתפוקת התעשייה, במכירות לשוק המקומי, ביצוא ובהשקעות.

לאחר 6 רבעונים רצופים של ירידות חסרות תקדים בתפוקת התעשייה, צופים התעשיינים לרבע השלישי של השנה, התמתנות משמעותית בעוצמת הירידות בתפוקת התעשייה, עד כמעט התייצבות.

סקר הציפיות בתעשייה שערך אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים במחצית השנייה של חודש יוני 2009 והקיף 158 חברות תעשייתיות. רובי גינל, סמנכ"ל לכלכלה ולרגולציה בהתאחדות התעשיינים ציין כי התעשיינים עדיין אינם מדווחים על התאוששות וצמיחה בפרמטר כלשהו. כמו כן, ממשיכים התעשיינים לדווח על קושי בשמירה על מסגרת האשראי הקיימת.

גינל מציין, כי תחזיות התעשיינים מצביעות על מאזן נטו משוקלל של מינוס 1.5% בתפוקת התעשייה, כאשר 32% מהתעשיינים צופים ירידה בתפוקה ואחוז דומה צופה גידול בתפוקה.

מהסקר עולה כי צפויה התמתנות ברבעון השלישי של השנה בעוצמת הנסיגה במכירות לשוק המקומי. ציפיות התעשיינים עדיין משקפות מאזן נטו משוקלל שלילי של 4%-, כאשר 32% מהתעשיינים צופים ירידה במכירות המקומיות, לעומת 29% שצופים עלייה, מרביתם עלייה קלה.

היצואנים בסקר צופים אף הם לרבע השלישי של השנה התמתנות ניכרת בעוצמת הנסיגה במשלוחי היצוא. מאזן נטו משוקלל שלילי של 7%- צפוי לרבע השלישי, כאשר 31% מהיצואנים צופים נסיגה ביצוא, מול 21% שצופים עלייה, מרביתם עלייה קלה.