המסחר באופציות משקף לדולר היחלשות של 0.6% ל-3.88 ש'

בנק אגוד: הצמיחה באסיה חזקה - השקיעו בסחורות ■ האנליסטים מעריכים כי המסחר בבורסה יושפע השבוע מהדוחות הכספיים של החברות המובילות בארה"ב ■ על שוק המט"ח: "אין כיוון מיוחד" לדולר

כבכל יום ראשון לא מתקיים היום מסחר במט"ח, המסחר באופציות על הדולר משקף לדולר היחלשות של כ-0.6% לרמה של 3.88 שקלים. בכך, אמור לרדת שערו של הדולר מתחת לשער של 3.904 שנקבע ביום שישי.

בשוק המט"ח, האנליסטים של בנק אגוד מעריכים בסקירתם השבועית כי "אין כיוון מיוחד" לדולר, וכי הוא ימשיך לדשדש בטווח של 3.9-4 שקלים, כאשר אזור תמיכה שוכן ב-3.86 שקלים וההתנגדות ב-4 שקלים.

בבנק אגוד מעריכים כי המסחר בבורסה יושפע השבוע בעיקר מהדוחות הכספיים של החברות המובילות בארה"ב, ומוסיפים כי עליות השערים צפויות לחזור לשווקים בשל ההתמתנות בקצב ההידרדרות הכלכלית. "לכן אנו ממליצים ללקוחות סולידיים להשקיע כ-10% מהתיק באפיק המנייתי, אולם ללקוחות ספקולטיביים אנו ממליצים על רמה של 30% מהתיק", אומרים הכלכלנים.

במחלקת המחקר של הבנק ממשיכים להעדיף את ההשקעה בסקטורים הדפנסיביים כגון ענף התרופות, המזון ומוצרי הצריכה. "ללקוחות ספקולטיביים מומלצת חשיפה לסקטור הטכנולוגיה, בעיקר לחברות עם שווי שוק גבוה ותזרים מזומנים חופשי יציב וחשיפה לשווקים המתעוררים, במיוחד דרום קוריאה וטייוואן", אומרים הכלכלנים.

בשבוע שעבר נודע כי כלכלת סין צמחה בקצב של 7.9% ברבעון השני של השנה, נתון שהיה גבוה מהתחזיות המוקדמות. לאור נתוני הצמיחה החזקים באסיה, כלכלני אגוד ממליצים להקצות 5%-10% מתיק ההשקעות לשוק הסחורות.

"הרגישות של השוק גבוהה יותר"

"בחזית אגרות החוב, צפוי שבוע המסחר להיפתח במגמה שלילית, בעיקר על רקע העלייה בתשואות בארה"ב. בשני ימי המסחר בסוף השבוע עלתה התשואה לפדיון על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים מרמה של 3.6% לרמה של 3.65%. העלייה בתשואות בארה"ב הינה מהירה יחסית, שכן רק לפני כעשרה ימים נסחרו התשואות ברמה של 3.3%", כך כותבים כלכלני קבוצת הלמן-אלדובי בסקירתם השבועית. להערכתם, גם בימים הקרובים מגמת העלייה בתשואות.

לדברי דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות, "אנו נמצאים בעונת הדיווחים בארץ ובעולם. המשקיעים מחפשים אחר חדשות טובות מביצועי החברות בכדי לקבל אינדיקציות למצב הכלכלה. העדר חדשות טובות", מתריע הלמן, "עלול להאיץ תהליך של מימוש רווחים".

לדברי הלמן, הראלי בשווקים יצר תחושה בקרב חלק מהציבור כי התקופה הרעה חלפה. "אולם", הוא אומר, "יש להיזהר מפעולה על בסיס תחושת בטן זו. השווקים שבריריים, שכן מי שנותן כיום את הטון הם המשקיעים הפרטיים ולפיכך, הרגישות של השוק גבוהה יותר. לפני כשבוע היינו עדים לכך שבעקבות יומיים של חשש (ה 5-6 ליולי) נפלו שוקי אג"ח החברות בישראל בחדות כאשר מדד תל-בונד 40 ירד בכ 4.1%. באותם ימים ירדו מרבית קרנות הנאמנות המשקיעות באג"ח בסיכון גבוהה בשיעור דו-סיפרתי".

בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית

לדברי רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון. העלייה המפתיעה במדד יוני צפויה להתקזז בחלקה במהלך המחצית השנייה של השנה. "אנו מצפים לעלייה של 0.8% בשלושת המדדים הקרובים - יולי- 0.7%, אוגוסט- 0.3% וירידה של 0.2% בספטמבר".

במבט לשנה הקרובה, גוזלן מעריך כי סביבת האינפלציה העולמית הממותנת, במקביל להרעה בשוק העבודה המקומי, יתמכו בעליית האינפלציה בשיעור של כ-1% בלבד. "בשל הציפייה לירידה מהותית בסביבת האינפלציה ובציפיות ברבעון האחרון של השנה, נגזרת עדיפות ברורה לאג"ח השקליות על פני הצמודות למדד".

למרות העלייה המפתיעה במדד יוני, גוזלן אומר שבנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית, לנוכח אי הוודאות לגבי מידת ההתאוששות בעולם ולנוכח המשך ההרעה בשוק העבודה. "אנו מעריכים כי גם במידה שהבנק יחליט לעבור למדיניות מרסנת מוקדם יותר, הוא יפעל תחילה באמצעות הפסקת ההתערבות בשוק המט"ח והאג"ח, ורק לאחר מכן יפעיל את כלי הריבית".