לאחר 10 שנים: עמוס ספיר יו"ר S&P מעלות פורש

עפ"י הודעת החברה, בכוונתו של ספיר לפנות לעיסוקים חדשים בתחומים הקרובים ללבו ■ ספיר מכהן במספר דירקטוריונים של חברות ציבוריות ופרטיות ופעיל במספר עמותות ■ לפני מינויו ליו"ר מעלות כיהן במגוון תפקידים בקבוצת כלל

עמוס ספיר, יו"ר דירקטוריון חברת הדירוג S&P מעלות, שלוחתה המקומית של
Standard & Poor's העולמית, הודיע על פרישתו מתפקיד היו"ר החל מסוף אוקטובר 2009. עפ"י הודעת החברה, בכוונתו של ספיר לפנות לעיסוקים חדשים בתחומים הקרובים ללבו.

ספיר מסיים קדנציה בת עשר שנים כיו"ר מעלות ו-S&P מעלות, במהלכן פעל יחד עם המנכ"ל, דורית סלינגר לבניית מעמדה של החברה כספקית מידע עצמאית של מחקר ואנליזה בתחום הערכת אשראי, והערכת תיקי נכסים מנוהלים. בנוסף, בעקבות הרכישה של Standard & Poor's בתחילת 2008, הובילו ספיר וסלינגר את תהליך האינטגרציה המוצלח לחברת הדירוג המובילה בעולם S&P.

פעילותו של ספיר כיו"ר מעלות החלה בשנת 1999 ומאז ועד עתה הוארכה פעמיים. דורית סלינגר, מנכ"ל S&P מעלות, אמרה "קיבלתי את הודעת הפרישה של עמוס בצער רב ואני מאחלת לו הצלחה רבה ומאתגרת בעיסוקיו החדשים".

טוני אנג'ל, העומד בראש S&P באירופה, אפריקה והמזרח-התיכון: "אנו מצטערים על פרישתו של עמוס אך מבינים ומעריכים את החלטתו לאחר עשר שנים בתפקיד. אנו מודים לעמוס ספיר על תרומתו החשובה למהלכי המיזוג והאינטגרציה המוצלחים של מעלות ו- Standard and Poor's".

עמוס ספיר מכהן במספר דירקטוריונים של חברות ציבוריות ופרטיות ופעיל במספר עמותות חברתיות ועמותות לצרכי צדקה. לפני מינויו ליו"ר מעלות כיהן ספיר במגוון תפקידים בקבוצת כלל (ישראל) (אוחדה לאי.די.בי. פיתוח) ממנה פרש כמשנה למנכ"ל ואחראי בין היתר על הפעילויות בשוק ההון.