לכל בית יש מרפסת: תושבת חיפה שבנתה קירוי למרפסת זוכתה "כי גם השכנים בנו"

כתב האישום נגד תושבת נווה-שאנן בחיפה, שבנתה פרגולה שלא לפי התוכנית המאושרת, בוטל לאחר 9 שנים ■ הסיבה: היא היחידה שהועמדה לדין ברחוב שלה למרות שתושבים רבים ביצעו עבירות דומות

כתב אישום נגד תושבת שכונת נווה-שאנן בחיפה, שהואשמה כי בנתה פרגולה שלא לפי התוכנית המאושרת, בוטל לאחרונה לאחר 9 שנים, כשהוכח בבית המשפט כי בבניין בו היא מתגוררת ביצעו דיירים נוספים את אותה הבנייה, מבלי שיינקטו נגדם הליכים.

הנאשמת, שיוצגה בתיק הפלילי על-ידי עו"ד דוד ברקוביץ' מחיפה, מתגוררת בבניין ברחוב דולצ'ין. דו"ח אשמה הוגש נגדה בספטמבר 2000, לאחר שמפקח בנייה של עיריית חיפה ערך ביקור בבניין, וראה כי המרפסת הפתוחה מקורה בחומר קל, זאת למרות שבתוכנית המאושרת היתה צריכה להיבנות מרפסת עם פרגולה פתוחה ולא עם קירוי.

בחקירה הנגדית בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה הודה מפקח הבנייה, שפרש מתפקידו לפני 6 שנים, כי בשנים 2000-2003 הוא נתקל בהרבה מקרים של קירוי לא חוקי ברחוב.

לעד נוסף, שתפקד כמרכז אזור מטעם הפיקוח על הבנייה עד 2007, הוצגו תמונות בהן נראות דירות נוספות בבניין בו מתגוררת הנאשמת, שבהן נעשה קירוי דומה לזה שעשתה. העד ציין בחקירה הנגדית כי לא הוגשו דו"ח אשמה או כתב אישום בנוגע לקירויים הנוספים באותו הבניין. הוא ציין גם כי לא זכור לו שננקטו הליכים לגבי דירות אחרות ברחוב.

עו"ד ברקוביץ' ציין בבית המשפט כי לפי העדויות שנשמעו, הנאשמת היא היחידה שמועמדת לדין, לפחות בבניין שלה, ולטענתו גם ברחוב כולו.

השופט ערן קוטון ציין כי נראה שברחוב בו גרה הנאשמת נקטו רבים מהדיירים בפעולה בה נקטה. הוא ציין כי לא ניתן בשלב זה לדעת בוודאות אם ננקטו הליכים פליליים נגד כל הדיירים, אולם לפי עדותו של עד התביעה, שתפקד כמרכז האזור, נראה כי בבניין בו גרה הנאשמת ננקטו הליכים אך ורק נגדה.

"נוכח העובדה כי יש חשש לאכיפה בררנית, ראוי כי המאשימה (מדינת ישראל) תשקול את עמדתה פעם נוספת", ציין השופט, שגם הורה על ביטול כתב האישום בטענה להגנה מן הצדק, על מנת שלא תיווצר מראית-עין של אכיפה סלקטיבית.