חגיגת הנפט בבורסה: זרח תצא מחר מרשימת השימור

מתחילת חודש פברואר נסק שערה של יחידת ההשתתפות ב-861% ■ תתחיל בחודש הבא קידוח נפט באתר "צוק תמרור 4" בהשקעה של 4-5 מיליון דולר

בחודשים האחרונים זינקו מניות ויחידות ההשתתפות של חברות ושותפויות הגז הטבעי, בשל הגילויים המשמעותיים של שדה "תמר 1". קבוצת דלק , ישראמקו , דלק קידוחים , דלק אנרגיה ואבנר זינקו בעשרות אחוזים, אך מאחורי הקלעים זינקה יחידת השתתפות נוספת - זרח .

שותפות חיפושי הנפט זרח נסחרת ברשימת השימור בבורסה של ת"א. ברשימה זו נסחרות חברות שלא עמדו בתנאי הסף של הנהלת הבורסה, הכוללים: שווי החזקות הציבור לא יפחת מ-5 מיליון שקל; שיעור החזקות הציבור לא יפחת מ-15% מהון המניות; וההון העצמי לא יפחית מ-2 מיליון שקל. המסחר במניות רשימת השימור מתנהל אחת ליום בשעה 10:15 בלבד. מניות נשארות ברשימה זו לתקופה של עד שנתיים ולאחר מכן הן עומדות בסכנת מחיקה.

אך הסיפור בזרח שונה. מחר (ב') היא תצא מרשימת השימור לאור עמידתה בתנאי הנהלת הבורסה, וגם כתבי האופציה (סדרות 1 ו-2) יחזרו להיסחר כרגיל. שווי השוק של זרח עומד על 52 מיליון שקל. מתחילת חודש פברואר נסק שערה של יחידת ההשתתפות ב-861%. בעל המניות הגדול בזרח הוא יחזקאל כליף, המחזיק בכ-30% ממנה. בעלת השליטה בזרח הינה חברת גינקו המחזיקה בכ-25% ממניות החברה.

בתחילת החודש הודיעה זרח כי היא תתחיל בקידוחי נפט באתר "צוק תמרור 4" באזור ים המלח. הקידוח יגיע לעומק של כ-2,000 מטר והיקף ההשקעה נאמד ב-4-5 מיליון דולר. הקידוח יתחיל באמצע החודש הבא או באמצע ספטמבר והוא צפוי להימשך כחודשיים. זרח מחזיקה ב-50% מהשותפות בקידוח, ושותפיה הם דלק קידוחים (25%) ואבנר (25%).