לוריאל, ניאופארם ודנשר הגישו הצעות לרכישת פריגו-קרליין

ההערכה היא כי ההצעות נעות בין 100-200 מיליון שקל ■ חברות נוספות שהתעניינו ברכישת פריגו-קרליין, כמו למשל ד"ר פישר ויוניליוור, לא הגישו בסופו של דבר הצעות לרכישתה

23 חברות שונות התעניינו ברכישת פריגו-קרליין, אבל רק בודדות הגישו עד יום שישי האחרון הצעה לרכוש את החברה. ל"גלובס" נודע כי בין המציעות נמנות לוריאל ישראל, קבוצת ניאופארם ודנשר. ההערכה היא כי ההצעות נעות בין 100-200 מיליון שקל.

חברות נוספות שהתעניינו ברכישת פריגו-קרליין, כמו למשל ד"ר פישר ויוניליוור, לא הגישו בסופו של דבר כל הצעה לרכישת החברה.

קרליין, מפתחת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה, היא חלק מפריגו ישראל (לשעבר אגיס), והיא הועמדה למכירה על-ידי החברה האם שמעוניינת להתמקד בעסקי הליבה שלה, תחום הבריאות.

מנתונים שהעבירה פריגו לבורסה עולה כי ברבעון האחרון (שהסתיים בסוף מארס 2009) נרשמה חולשה במכירות קרליין, והן הסתכמו ב-18 מיליון דולר. מדובר בירידה של 26% לעומת הרבעון הקודם ובירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2008.

ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2008 הסתכמו ההכנסות של קרליין ב-92.2 מיליון דולר, כשבכל רבעון ההכנסות צמחו ביחס לרבעון שקדם לו. פריגו לא מפרסמת נתונים על הרווח הנקי של קרליין. הרבעון הבא אמור להיות חזק עונתית ולפצות על החולשה ב-3 הרבעונים שקדמו לו.

מכירת החברה מטופלת בארץ על-ידי פועלים שוקי הון. כפי הנראה, לאחר בחינת ההצעות בימים הקרובים, תעמיד החברה למציעים המצויים בטווח המתאים חדר מידע ותפתח למעשה במשא-ומתן מעשי על רכישת החברה. לא מן הנמנע כי תיערך התמחרות בין המציעים.