ועדת השרים לחקיקה ממליצה לבחון הפעלת המאגר הביומטרי

על-פי הצעת פשרה המליצה הוועדה לבחון את העברת הנתונים הביומטריים למשרד המשפטים ■ קישור בין המאגרים הנפרדים במשרד הפנים ובמשרד המשפטים יבוצע על-פי כללים שייקבעו בהמשך

על-פי בקשת השר מיכאל איתן (ליכוד), קיימה היום (א') ועדת השרים לחקיקה דיון נוסף בחוק הביומטרי. בדיון הביע השר איתן תמיכה בקידום הסוגיות בחוק הקשורות לתעודות זהות חכמות ודרכונים דיגיטליים, אך הביע התנגדות לשימוש במאגר הביומטרי בשל הסכנה לפרטיות ולביטחון הכרוכה בהפעלתו.

השר מיכאל איתן אמר בישיבה: "אין שום הכרח להקים מאגר ביומטרי גם אם הולכים לתעודות זהות חכמות. דליפת המאגר תהיה אירוע בלתי הפיך, והיא עלולה להביא למצב בו תמורת כמה שקלים יוכל כל אדם להיכנס למאגר, לשלוף טביעת-אצבע ולהטביע אותה בכל מקום שיחפוץ, או יוכל לבחון כל טביעת-אצבע שימצא ולעקוב אחר אנשים שונים".

על-פי הצעת פשרה שהועלתה בישיבה יוקמו שני מאגרים מופרדים, ובשלב ראשון לא ייעשה בהם שום שימוש. במשרד הפנים תוצב רשימה מקודדת של שמות האזרחים, ובמשרד המשפטים יוצב מאגר של נתונים ביומטריים מקודדים, ללא ציון שם ופרטים אישיים - כך שאם ידלוף אחד משני המאגרים, לא יגרם שום נזק. הכללים לקישור בין המאגרים ייקבעו בהמשך, אם בכלל.

בדיון החליט יו"ר הוועדה, שר המשפטים יעקב נאמן, לתמוך בהצעת הפשרה להפרדה הרמטית בין מאגר נתוני הזהות למאגר הנתונים הביומטריים והצבתם בנפרד במשרד הפנים ומשרד המשפטים, תוך קביעת כללים בהמשך, אם בכלל, לקישור בין המאגרים. יחד עם זאת, השר נאמן התנה את תמיכת ועדת השרים בפיתרון בתיאום העמדה עם שר הפנים.

השר נאמן אמר בישיבה כי "צריך לבחון הפרדה בין שני המאגרים. ועדת השרים מבקשת הפרדה כדי לשמור על המידע".