לאומי הולך לקראת שרם-פודים: נתן הארכה לתשלומי הקרן

הארכת מועד הפירעון שנתן הבנק לחברה תהיה עד ל-18 באוגוסט ביחס לסך של כ-30 מיליון שקל - זאת בתנאי שלא יינקט שום הליך כנגד החברה ע"י נושה כלשהו, והחברה לא תעדיף נושים אחרים במהלך תקופה זו

חברת שרם פודים גרופ הודיעה היום (א') לאחר סיום המסחר בבורסה ולאחר שזינקה היום ביותר מ-10%, כי קיבלה מכתב מבנק לאומי בו מודיע הבנק כי הוא מוכן לתת לחברה אורכה עד ליום ה-18 באוגוסט לפרעון תשלום קרן בסך של 18,205,750 שקל, וכן שני תשלומי קרן בסך 6 מיליון שקל כל אחד, אשר היו אמורים להיות משולמים לבנק ע"י החברה עד היום (19 ביולי).

כל זאת בכפוף לכך שייעשו הסדרים הולמים המקובלים על הבנק עם הנושים של החברה עד למועד זה. ההארכה הינה בכפוף לכך שלא יינקט שום הליך כנגד החברה על ידי נושה כלשהו במהלך תקופת הדחייה הנ"ל ושהחברה לא תעדיף נושים אחרים במהלך תקופה זו.

נציין כי שרם פודים היא בעלת השליטה בחברת לידר השקעות , שגם היא זינקה בלא פחות מ-34% לאחר שהיום פורסם כי מאבק השליטה עלייה מתרחב. היום פורסם כי גם קרן ההשקעות פטרון קפיטל מצטרפת לרשימת המתמודדות על לידר השקעות היום נודע כי קרן ההשקעות הגישה למחזיקי האג"ח של לידר הצעה ראשונית להסדר, במסגרתו תרכוש את השליטה בלידר. הקרן הגישה את ההצעה באמצעות ניר אפשטין, בעל השליטה בחברת ההשקעות אפשטיין קפיטל, ולשעבר מנכ"ל ליהמן ברדרס בישראל.

הקרן מצטרפת בכך לדני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון שהביע את כוונתו זו לאחרונה וצביקה בארינבוים שגם הוא בוחן את האפשרות כבר מזה חודש. PATRON CAPITAL הינה קרן השקעות בינלאומית, המתמחה בהשקעה בחברות פיננסיות וחברות שירותים פיננסיים.

כפי שפורסם ב"גלובס" ביום ה' האחרון, דני ברק, מנכ"ל החברה הבת לידר שוקי הון הציע למחזיקי האג"ח הצעה להסדר חוב, במסגרתה יזרים הון ללידר בתמורה להקצאת מניות ואג"ח. להצעה של ברק צורף גם מכתב כוונות מותנה של קרן השקעות, שמעוניינת אף היא להשתתף בהשקעה - קרן המנוף KCPS.

לידר גם הודיעה בחודש שעבר כי מתנהלים מגעים בין נציגות מחזיקי האג"ח וצביקה בארינבוים, במטרה להגיע להסדר שבמסגרתו יזרים בארינבוים הון לחברה, כנגד הנפקת מניות שתקנה לו את השליטה בה. אך הצדדים לא הגיעו להסכמה.

ללידר השקעות התחייבויות בהיקף כ-200 מיליון שקל לבעלי האג"ח, והיא מנהלת משא-ומתן עם נציגות מטעמם במטרה לגבש הסדר שיוכל לאפשר לחברה להמשיך ולתפקד. בסוף חודש מאי הייתה צריכה לידר לפרוע כ-57 מיליון שקל לטובת מחזיקי האג"ח, והם הסכימו לדחות את התשלום לאמצע חודש יולי. היום החברה הודיעה על הארכה של חודש נוסף. לידר השקעות היא חברת אחזקות שהמשבר הכלכלי היכה בה בעוצמה, ואת שנת 2008 היא סיימה בהפסד של 166 מיליון שקל.