שר התמ"ת למטפלות במשפחתונים: "נסייע להעלות את שכרכן"

השר בן אליעזר הדגיש כי לא ייתן בשום אופן שהעלות הנוספת תוטל על ההורים ■ "אין סיבה שאתן תקבלו שכר קטן מזה של המטפלות שעושות עבודה דומה במעונות היום ובצהרונים"

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, נפגש הערב עם נציגות ארגוני נשים בעניין שכר המטפלות במשפחתונים ואמר להן: "נסייע ונמליץ לוועדת המחירים להעלות את שכרכן". השר הדגיש כי לא ייתן בשום אופן שהעלות הנוספת תוטל על ההורים.

"אני בהחלט מודע לעבודה הקשה שאתן עושות, אני רואה בעבודתכן כגורם משמעותי המאפשר להורים רבים לצאת לעבוד, בכך אתן גם מחזקות את המשק כולו. מסירותכן והשקעתכן אינה מוטלת כלל בספק" אמר בן אליעזר.

"משרד התמ"ת הוא אינו המעסיק של המטפלות במשפחתונים, ומי שקובע את שכרן היא הועדה לפיקוח על המחירים במשרד האוצר (בה שותפים נציגי משרד התמ"ת). משום כך הכתובת היא לא רק אצלנו. עם זאת, ומתוך הבנה רבה לעלויות אותן אתן נאלצות לספוג, הכוונה היא בהחלט לסייע ולעזור, ולהמליץ בפני ועדת המחירים להעלות את התעריף - אין סיבה שאתן תקבלו שכר קטן מזה של המטפלות שעושות עבודה דומה במעונות היום ובצהרונים".

בן אליעזר ביקש להדגיש - "לא אסכים בשום אופן שהעלות, כתוצאה מעליית שכר המטפלות, במידה ואכן נגיע למסקנה שכך צריך להיות, תוטל על ההורים - במיוחד בעת הזו של משבר כלכלי ומיתון". "אנו מקיימים דיונים במשרדנו וכן מול משרד האוצר, ואני מקווה שהחלטה בנושא תתקבל בהקדם".

השר הורה לאנשי המשרד להגיע לכדי החלטה אל מול האוצר בהתאם ללו"ז של ועדת המחירים, על מנת שההחלטה לא תיאלץ להידחות עד לשנה הבאה אלא תוכל להיכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הנוכחית.

לגבי טענת המטפלות בדבר אי-עדכון תעריף המשפחתונים, טענה זו הופרכה מכל וכל. תעריף המשפחתונים עלה בכל פעם שתעריף מעונות היום עלה. לפי נתוני המשרד, משנת 2002, עלות/תעריף סל התשומות עלה ב-21%.

משפחתון הינו יחידה בביתה של מטפלת, עד חמישה ילדים בגילאי חצי שנה עד 3. המטפלות במשפחתונים הן עצמאיות, וחוזה ההפעלה שלהן הוא אל מול הרשות המקומית. בד"כ הרשות המקומית היא זו שפונה אל משרד התמ"ת על מנת לאשר את המשפחתונים.

המשרד מקצה ומממן רכזת מקצועית על כל 28 משפחתונים. התקציב לסבסוד המשפחתונים מגיע דרך הרשות אל המשפחתון, כשאת החלק הנותר (50%) משלם ההורה בהגבלה לפי צו פיקוח על מחירים.

כזכור, מזה כשנתיים טוענות נציגות מנהלות המשפחתונים כי חלה שחיקה בשכרן ובתנאי עבודתן. ביולי 2008 התקיימה ישיבה עם שר התמ"ת דאז, מר אלי ישי, בה העלו הנציגות את הנושאים שלעיל ודורשים התייחסות וטיפול של המשרד.