הייבוא האישי בשיא: 1,662 כלי רכב הגיעו מתחילת השנה

178 כלי רכב הגיעו לארץ מתחילת החודש ■ הערכות בענף: עוד מאות כלי רכב מייבוא אישי מחכים ב"צנרת" של משרד התחבורה לאישור לפני עליית המס באוגוסט

מתחילת השנה יובאו לישראל בייבוא אישי 1,662 כלי רכב בשווי משוער של כ-332 מיליון שקל. מדובר בכמות שהיא כ-64% מכלל כלי הרכב שהגיעו ארצה בייבוא אישי בכל השנה שעברה. ב-20 הימים הראשונים של חודש יולי לבדו נחתו בארץ 178 כלי רכב מייבוא אישי. בענף מעריכים כי "בצנרת" של משרד התחבורה נמצאים כיום עוד עשרות עד מאות מכוניות נוספות, שכיום נעשים מאמצים לשחררן לפני כניסת "המיסוי הירוק" לתוקף בתחילת אוגוסט.
אם הקצב הנוכחי יימשך, צפוי חודש יולי להסתיים עם זינוק של עשרות אחוזים בייבוא האישי של כלי רכב לעומת הממוצע החודשי. יצוין כי העלאת מס הקניה ל-90% צפויה לייקר בעשרות אלפי שקלים את רכבי היוקרה הטיפוסיים, שמגיעים ארצה בייבוא אישי. זאת בשל העובדה שרובם הם רכבי כביש-שטח ונישה, שמגיעים מארצות הברית עם מנועים גדולים ואינם זכאים לקיזוז "ירוק" כלשהו.

בענף הרכב מציינים כי בחודשים האחרונים עוכב מתן הרישוי של כלי רכב רבים מייבוא אישי במשרד התחבורה וכי קצב הייבוא האישי ביולי מעיד ככל הנראה, שרבים מהעיכובים הוסרו.

יצוין כי שר התחבורה, ישראל כץ, ומנכ"ל משרד התחבורה היוצא, גדעון סיטרמן, הביעו בעבר עמדה בעד הפיכת הייבוא האישי לצינור ייבוא תחרותי ולגיטימי. עדיין לא ברורה עמדתו בנושא של מנכ"ל משרד התחבורה הנכנס, יעקב גנות.