ההתאחדות וספורטפייב נגד צ'רלטון: מבקשות צו נגד ביטול הסכם השידורים

מדגישות כי לא נותר מספיק זמן על מנת לערוך הליך מכירה סביר לזכויות השידור של ליגת העל בכדורגל, ולא ניתן לצפות כי בתוך חודש ניתן יהיה להיערך להעברת הזכויות הנמצאות בידי צ'רלטון מאז 2003 לזכיין אחר

ההתאחדות לכדורגל בישראל וחברת ספורטפייב הגישו היום (ב') לבית המשפא המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני, האוסר על צ'רלטון מלבטל באופן חד-צדדי את ההסכם ביניהם בנוגע לשידור משחקי ליגת העל.

ההתאחדות וספורטפייב מבקשות להורות לצ'רלטון להמשיך ולקיים את ההסכם ביניהם בנוגע לשידור המשחקים בעונת המשחקים 2009/10.

לדברי המבקשות, ביטולו החד-צדדי של ההסכם עלול להביא לנזקים קשים ביותר ואף בלתי הפיכים לשורה של גורמים ולרשימה ארוכה של צדדים שלישיים, כמו גם לצופים בשידורים ולציבור אוהדי הכדורגל.

לדבריהן, אין בעת זו כל זכיין אחר שיוכל לקחת על עצמו את התחייבויותיה של צ'רלטון, ומצב שוק התקשורת כיום מקשה עד מאוד על מציאת זכיין חלופי - ודאי תחת לוחות הזמנים הקצרים - דהיינו כחודש בלבד טרם פתיחת עונת משחקי הכדורגל 2009/10.

המבקשות מדגישות כי לא נותר זמן מספק על מנת לערוך הליך מכירה סביר, ולא ניתן לצפות כי בתוך חודש ימים ניתן יהיה להיערך להעברת הזכויות הנמצאות בידי צ'רלטון מאז 2003 לזכיין אחר.

עוד נטען בפנייה לבית המשפט כי לאור רגולציה מחמירה וחסרת תקדים בהיקפה, אשר הוחלה באחרונה על גופי השידור, צומצם מספר ה"שחקנים" המתמודדים בשוק הרלוונטי אף יותר, והרגולציה עלולה ליצור מצב בו צ'רלטון הינה הגוף היחידי אשר יתמודד על הזכויות.

ההסכם בין צ'רלטון להתאחדות לכדורגל אמור להסתיים ב-2012. צ'רלטון אמורה להעביר להתאחדות בעונה הבאה סכום של כ-27 מיליון שקל עבור שידור המשחקים המשניים. ב-5 באוגוסט אמורה צ'רלטון להעביר את התשלום הראשון לעונת המשחקים 2009/10 בסך של 6.7 מיליון שקל.