אמריקן קולוני השלימה מכירת פרויקט עמק ברכה ב-43.8 מיליון שקל

ההפסד שהחברה צפויה לרשום בגין עיסקה זו הינו כ-5 מיליון שקל והינו ההפרש בין סכום הלוואת הבעלים שהועמדה ע"י החברה לבין התקבולים שיגיעו לידיה בפועל ■ החברה מתכוונת להשתמש בתמורה להקטנת חובותיה

עסקת מכירת הזכויות בפרוייקט "עמק ברכה" בגבעתיים הושלמה היום (ב'). חברת אמריקן קולוני שבבעלות רועי לוסטרניק (42.6%) המשמש כיו"ר ומשה גבריאלי (41.9%) המשמש כמנכ"ל, תקבל בתמורה לזכויות המקרקעין סך של 43.8 מיליון שקל, המשקף לעסקה זו הפסד של כ-5 מיליון שקל בגין הפרוייקט.

זאת לאחר שהחברה הבת, אמריקן קולוני גבעתיים הודיעה כי ב-13 ביולי כי השלימה את התחייבותה להמציא לקונה, גינדי אחזקות, הסכמי ביטול של ההסכמים לפיהם מכרה המוכרת לצדדים שלישיים דירות, חניות ומחסנים בפרוייקט עמק הברכה.

סך התמורה תחולק באופן הבא: סכום של כ-28.7 מיליון שקל יועבר לבנק המממן את המוכרת כהחזר הלוואה שהועמדה לרשות המוכרת. 3.2 סכום של כ-2.2 מיליון שקל יושב לבעלי מניות נוספים של המוכרת כהחזר הלוואות שניתנו על ידם למוכרת. סכום של כ-11.5 מליון שקל יושב לחברה בגין הלוואת בעלים שניתנה על ידה.

ההפסד שהחברה צפויה לרשום בגין עיסקה זו הינו כ- 5 מיליון שקל והינו ההפרש בין סכום הלוואת הבעלים שהועמדה על ידי החברה לבין התקבולים שיגיעו לידיה בפועל.

עם קבלת התמורות מעסקה זו בידי החברה, מתכוונת החברה להשתמש בכספים אלו לצורך הקטנת התחייבויותיה, ובכלל זה על סמך החלטות קודמות של דירקטוריון החברה לעניין רכישה של אגרות חוב. נציין כי שווי השוק הנוכחי של החברה בבורסה מסתכם בכ-17 מיליון שקל ומתחילת השנה הקודמת היא איבדה מערכה כ-95%.

נציין כי בחודש הבא יחול מועד הפירעון הראשון של הקרן של אג"ח א' של החברה בהיקף של 18.4 מיליון שקל, בתוספת קופון של כ-6 מיליון שקל.

ב-8 ביולי הגיש בנק הפועלים לביהמ"ש דרישה לחלט מהחברה ערבויות בסך של 8.8 מיליון דולר ו-2.9 מיליון שקל (כ-37 מיליון שקל ביחד) שניתנו לה בגין פרויקט בירושלים.

נכון לסוף הרבעון הראשון, פיגרה החברה בפירעון התחייבויות בסכום של 46 מיליון שקל, הכולל שתי הלוואות מגופים זרים שמועד פירעונן חלף. החברה ציינה בדו"חות שאין בידיה מזומנים זמינים כדי לעמוד בפירעון ההתחייבויות בחודשים הקרובים, לרבות בתשלומי הקרן והריבית של סדרות האג"ח שלה.