ביהמ"ש: כלל בריאות לא תמכור פוליסות relocation שלא באמצעות דייויד שילד

כמו כן, במסגרת צו המניעה שנתן השופט יהודה זפט נאסר על כלל בריאות לפנות ללקוחות דייויד שילד ולספקיה

ניצחון משפטי לאלון קצף, מייסד ובעל השליטה בסוכנות הביטוח דייויד שילד, מול כלל בריאות, שבבעלות קבוצת כלל ביטוח בניהולו של שי טלמון: השופט יהודה זפט, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, נתן היום (ב') צו מניעה זמני האוסר על כלל בריאות למכור פוליסות relocation שלא באמצעות דייויד שילד או בהסכמתה.

כמו כן, במסגרת צו המניעה נאסר על כלל בריאות לפנות ללקוחות דייויד שילד ולספקיה.

תוקף צו המניעה יפקע בעוד שנתיים - ב-28 ביולי 2011 (עד תום תקופת האי-תחרות), או קודם לכן עם מתן פסק בוררות בנושא.

השופט זפט קבע עוד כי דייויד שילד תפקיד ערבות בגובה 2.5 מיליון שקל. כמו כן, כלל תשלם לקצף הוצאות משפט בהיקף 30 אלף שקל. מכלל בריאות, המנוהלת על-ידי ראובן קפלן, נמסר כי הם לומדים את פסק הדין.

בהחלטת השופט צויין כי ב-2008 הציעה קבוצת כלל ביטוח 130 מיליון שקל בתמורה לרכישת דייויד שילד, דרכה רוכזה פעילות החברה בתחום ביטוחי הבריאות לאזרחים החיים מחוץ למדינתם - בין אם לצורכי עבודה (רילוקיישן), לצורך לימודים או מסיבה אחרת. ואולם, לבסוף קצף החליט להפסיק את התקשרותו עם כלל בריאות וחתם על הסכם שותפות ורכישה עם קבוצת הפניקס.

השותפות בין דייויד שילד לכלל ביטוח החלה בשנת 2000, והיא תיפסק באוגוסט הקרוב. בחודש מארס השנה, לאחר שנודע על היפרדות דרכיהם של קצף וכלל ביטוח, נודע כי כלל בריאות מקימה פעילות בינלאומית עצמאית במסגרת פעילות לביטוחי בריאות לתושבים זרים (expatriates), עליה יצא קצפו של קצף.