מיוחד ל"גלובס": 40 מניות מומלצות להשקעה מהאנליסטים של אופנהיימר

אחת לחודש מבקשים בבית ההשקעות אופנהיימר מכל אנליסט את רעיון ההשקעה החם ביותר שלו לתקופה הקרובה, וכך מרכזים המלצה ל-40 רעיונות ■ להלן הרשימה והנימוקים

1. Perfect World

יצרנית המשחקים המקוונים פרפקט וורלד (סימול: PWRD) פונה בעיקר לקהל בסין, ארה"ב ואיי קיימן, והמשחק האחרון של החברה, Battle of Immortals, מתקרב למעמד של להיט. גם משחקי הליבה שלה רשמו צמיחה רבעונית יציבה. באופנהיימר מחבבים את המניה לאור ההיסטוריה היציבה של ההנהלה, הפיזור והפוטנציאל לאפסייד בטווח הקרוב.

2. Clorox

החשש מאובדן נתח שוק למותגים פרטיים לא רלבנטית כשזה מגיע ליצרנית מוצרי הצריכה כלורוקס (סימול: CLX). האנליסט ג'וזף אלטובלו מאריך שיעדי החברה ל-2010 בני השגה ושמרניים יחסית, עם פוטנציאל לאפסייד במיוחד בקו המוצרים החדש של החברה. שווייה אטרקטיבי, עם מכפיל 13.4 לתחזית הרווח למניה, שעומדת על 4.20 דולר.

3. The Finish Line

נראה שחברת הקמעונאות פיניש ליין (סימול: FINL) צפויה להרוויח משיפור במכירות הציוד, ההנעלה וההלבשה הספורטיביים. החברה תעמוד בירידה בהוצאה הצרכנית, ויסייעו לכך ניהול מלאי ממושמע ובקרת הוצאות מהודקת. לדובדבן על הקצפת ולפוטנציאל הזינוק בטווח הקרוב אחראיים סגירת קו Man Alive, שהעיק על רווחי החברה בהיקף של 10-15 סנט למניה.

4. Bed, Bath & Beyond

Bed Bath & Beyond Inc (סימול: BBBY) היא הבחירה של אופנהיימר בשל הקונסולידציה. התוספת לנתח השוק מרכישת Linens'N'Things, וסביבה תחרותית פחות מאיימת עשויים להוסיף לחברה יותר מ-800 מיליון דולר במכירות ו-1.05 דולר למניה לרווח בטווח הארוך. תשתית החנויות של Linens'N'Things תרחיב את הפריסה.

5. Darden Restaurants

באופנהיימר רואים בDarden Restaurants (סימול: DRI) חברה שממוצבת היטב בענף המסעדות, לאור אוריינטציית השווי שלה והמומחיות שלה בשיווק. היא צפויה לשמור על שולי הרווח שלה, ולהגדיל את נתח השוק למרות התחרות.

6. Cognizant ו-Infosys

האנליסט גלן גרין מציע לנצל את הפער בין שתי המניות. אינפוסיס (סימול: INFY) נסחרת במכפיל 17.9 על תחזית הרווח ל-12 חודשים, בעוד Cognizant Technology Solutions Corporation (סימול: CTSH) נסחרת במכפיל 16.1 לאותה תקופה. אינפוסיס נסחרת בפרמיה של כ-11% על קוגניזנט נכון להיום, כשהיסטורית קוגניזנט נסחרה בפרמיה ממוצעת של 12%, 25% ו-35% בשנים 2008, 2007 ו-2006, בהתאמה, על אינפוסיס.

מעבר לכך, התחזיות ל-2009 מצביעות על צמיחה דו-ספרתית בשורה העליונה של קוגניזנט ושולי רווח יציבים, בעוד שאינפוסיס מציעה ירידה חד-ספרתית בהכנסות ושל כ-3% ברווחיות. כך שלקוגניזנט פרופיל צמיחה טוב יותר לטווח הארוך.

7. Bally Technologies

באופנהיימר מביעים אמון רב בתחזיות למפתחת טכנולוגיות ההימורים Bally Technologies Inc. (סימול: BYI) ל-2009-2010, לאור בסיס הלקוחות הרחב שלה, הכולל נוכחות חזקה בבתי הקזינו בארה"ב, וקו מוצרים חדשים יציב ומבוסס. באופנהיימר מאמינים שעננת סיכוני העבר, כולל סיכוני החקיקה, הוסרה ברובה.

8. FTI Consulting

סקוט שנייברגר מעריך שהעמדה בה נמצאת חברת הייעוץ FTI (סימול: FCN) טובה במיוחד, בשל תהליך הרה-ארגון העמוק שהיא עוברת. בנוסף, החברה צפויה ליהנות מהסביבה רגולטורית הלוחצת שתתמוך בעסקי הייעוץ הטכנולוגי.

9. NuStar Energy

המאזן של שותפות הנפט מציב אותה כמועמדת לבצע רכישות. ניוסטאר (סימול: NS) צפויה להרוויח מעסקי הליבה שלה, אחסון ושינוע, ולהכיר בתרומה החזקה של עסקי האספלט שלה ברבעונים השני והשלישי. הצמיחה בהפצת מוצריה תהיה סולידית (כ-5.8%).

10. Occidental

Occidental Petroleum (סימול: OXY) ממשיכה לנהל מו"מ להקטנת עלויות בכל הסגמנטים - אסדות קידוח, אסדות שירות, שירותי קידוח, אחזקה, תיקון, תפעול, כימיקלים וצינורות הולכת נפט. להערכתה היא השלימה מו"מ להקטנת 20%-25% מהעלויות בהשוואה לשיא של 2008. היא לא עוסקת בזיקוק, התחום החלש ברבעון הקרוב, ומחיר הנפט, 80% מעסקיה, עלה משמעותית ברבעון.

11. Exelon Corp.

האנליסט שלבי טאקר מאמין שהיסודות של Exelon Corp (סימול: EXC) מעניקים לה יתרון, ושלא צפויים שינויים מהותיים בשוק ייצור החשמל באזורים בהם היא פעילה. מיצוב החברה כ-Low Cost יאפשר לה להמשיך ולהניב תזרים מזומנים חזק.

12. Diana Shipping

אחרי ירידה של כ-25%, דיאנה שיפינג (סימול: DSX), היא כעת חברת השינוע הימית השנייה הזולה ביותר, שנסחרת במכפיל 5.2 בלבד על ה-EBITDA החזוי ל-2010, לעומת מכפיל ממוצע של 8.2 בתעשייה. דיאנה מחזיקה במאזן החזק ביותר בענף, עם חוב מינימלי וכ-250 מיליון דולר במזומן בקופה. היא גם הדפנסיבית ביותר בענף, למקרה שתעריפי ההובלה ימשיכו לרדת, אבל יש בה גם פוטנציאל לאפסייד.

13. Wells Fargo

המאזן של בנק Wells Fargo (סימול: WFC) מונע כמעט כולו על ידי פעילות צרכנית, שם יש לו יכולת להרוויח משירותים ללקוח וממתן אשראי. באופנהיימר מאמינים שכיום לפחות מחצית מהתיק המשולב של הבנק "התנקה", ולפיכך הפסדים עתידיים מתיק הנכסים של וואקוביה יהיו קטנים במידה ניכרת.

14.Cullen/Frost

(השקעה בחסר)

טרי מק'קאווי מעריך כי רווחי חברת הפיננסים Cie Financiere Richemon-Br A (סימול: CFR) פגיעים יחסית, בגלל המיקוד שלה בהלוואות מסחריות. גם כלכלת טקסס ממשיכה להפגין סימני הידרדרות. המניה נמצאת בתמחור יתר, להערכת אופנהיימר, נסחרת במכפיל 2.4 על הערך בספרים, לעומת 1.6 בתעשייה כולה.

15. Simon Property

חברת הנדל"ן סיימון (סימול: SPG) אטרקטיבית בשל תיק נכסים שמכיל בעיקר מרכזים קמעונאיים דומיננטיים, מאזן חזק עם נזילות גבוהה, ובריכת נכסים גדולה וטובה, שיכולה לסייע לה במקרה הצורך לתשלום חובותיה. המניה נמצאת היום בנקודת כניסה אטרקטיבית בהתבסס על תחזיות הצמיחה ארוכות הטווח שלה.

16. Travelers

יותר משליש מהפרמיות ש-Travelers Companies (סימול: TRV) מרוויחה מגיעות משוק ביטוחי הבית והרכב. בסביבה הכלכלה הנוכחית, אנשים נוהגים פחות, ועלויות ההחלפה של בתים נופלות - וזה עשוי להיטיב עם כותבי פוליסות ביטוח, הודות לתשלומים נמוכים יותר בגין תביעות. טרוולרס צריכה למנף את הקומבינציה הייחודית הזו כדי להשיג עסקים חדשים ולמתן את השפעת הכלכלה על השורה העליונה. המניה נסחרת כיום במכפיל 0.9 על הערך בספרים, בהשוואה לממוצע היסטורי של 1.3.

17. Celgene

Celgene Corporation (סימול: CELG) נסחרת כיום במכפיל 16.3 על הרווח החזוי ל-2010, גבוה מממוצע חברות הביוטכנולוגיה (12.6), למרות שעל פי חישובי אופנהיימר, החברה צומחת ב-23% לעומת ממוצע של 16.3% בחברות הגדולות בתעשייה. באופנהיימר חיוביים כלפי התחזיות לתרופת הדגל רוולימיד לטווח הארוך, כשההתרחבות הגלובלית, יעדי הטיפול הנרחבים יותר ואינדיקציות נוספות, צפויים להאיץ את הצמיחה.

18. Honeywell

כחברה איכותית במיוחד בתחום הרכיבים לתעשיית החלל, Honeywell Int'l Inc (סימול: HON) היא אחת מהבחירות המועדפות. הנראות שלה מתקדרת במחצית השנייה, אבל משמעת התמחור והעמדה האגרסיבית של החברה תומכים בתחזיותיה ל-2010. המניה נסחרת בדיסקאונט של 23% לעומת התעשייה - נקודת כניסה סולידית למשקיעים.

19. Amedisys

מחיר מניית אמדייסיס (סימול: AMED), שמספקת שירותי הוספיס ובריאות בבית, משקף כבר היום את תרחיש תוכנית הפיצויים הגרועה ביותר, שסבירותה נמוכה. יש לה כעת הזדמנות אטרקטיבית להגדיל את הרווחים, ובאופנהיימר ממליצים לאגור את מניות החברה במחיר האטרקטיבי הנוכחי.

20. Beckman Coulter

לפי התחזיות השמרניות של אופנהיימר ל-2009-2010, המניה (סימול: BEC) נסחרת היום בדיסקאונט בהשוואה למתחרותיה, לפי מכפיל הרווח, מכפיל EV/EBITDA ומכפיל EV למכירות. בהינתן המודל העסקי האטרקטיבי של החברה, מאמינים באופנהיימר שהיא תסגור את פער המחיר מול התעשייה.

21. United Therapeutics

במאי אישר מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) את ה-Adcrica, תרופת הדגל של UTHR (סימול: UTHR). פוטנציאל המכירות של התרופה מוערך בכ-200 מיליון דולר בארה"ב, והוא תומחר בחסר בוול סטריט. מכירות התרופה צפויות להניע שינוי בצמיחת הכנסותיה לטווח הקצר.

22. Atheros

יצרנית השבבים והציוד לתקשורת אלחוטית, את'רוס (סימול: ATHR) מומלצת לטווח הארוך. היא תרכב על גל מוצרי תדרי ה-11n (WiFi). שולי הרווח שלה נותרו יציבים באופן יחסית, למרות שהחברה הצליחה להתעלות על היעדים שהוצבו לה, בזכות קיצוצים בעלויות. ללא חוב, 5 דולר במזומן למניה ותזרים מזומנים תפעולי חיובי - היא אטרקטיבית גם בזמנים קשים.

23. Humana

השוק פסימי במיוחד בנוגע לשינויים הצפויים בביטוח הרפואי בארה"ב, אבל באופנהיימר מעריכים שהרווחים של Humana Inc (סימול: HUM) יציבים למדי. היא יכולה למזער את נזקי הורדת תעריפי הביטוח על ידי צמצום בעלויות, ובאופנהיימר צופים שהיא תחולל תזרים מזומנים של יותר ממיליארד דולר בשנתיים הקרובות.

24. Omnicare

שיפור בביצועיה מותנה בחוזק ערוץ הטיפולים לטווח ארוך, בו הצמיחה מהירה מאוד. באופנהיימר מאמינים שהשקת תרופות גנריות גדולות, ובעיקר הריספרדל, יכולים להניע את התחזיות לטווח העליון של ציפיות החברה (סימול: OCR) ואף מעבר לכך.

25. Teva

באופנהיימר מציינים כי הם יהיו בצד הקונים בזמן פרסום הדו"ח לרבעון השני של טבע (סימול: TEVA), בסוף יולי. הם מעריכים שהשקת הגלולה למניעת הריון Adderall תהיה טובה מהצפוי, ומציינים שהאינטגרציה בעקבות רכישת באר מתקדמת מהר מהצפוי. המניה רצה לפני הרווחים, אבל המספרים, מעריכים באופנהיימר, צפויים להיות חזקים.

26. 3Sbio

פרופיל הסיכון-סיכוי של 3SBio Inc (סימול: SSRX) מועדף, שכן התחזיות של וול סטריט נמוכות, לחברה חשיפה נמוכה לרפורמה המתוכננת בשירותי הבריאות בסין, ולכן המניה תהיה פחות תנודתית בטווח הקרוב. שווי החברה הוגן, והפיתוח העסקי עשוי להוביל לאפסייד במניה.

27. Praxair

Praxair, Inc (סימול: PX) ממקסמת את התרומה החיובית של מודל הגז שלה לחולל צמיחה רווחית גבוהה ועקבית. החברה היא "הבית" הטוב ביותר ב"שכונה" הנחמדה של תעשיית הגז. היא משלבת צמיחה ודפנסיביות, ונראית אטרקטיבית עם מכפיל 17 לרווחים החזויים ב-2010.

28. Goodrich

Goodrich Corporation (סימול: GR) היא אחת הספקיות הגדולות של רכיבים לתעשיית החלל והאוויר בעולם. היא גם הספקית המובילה של מוצרים לתעשיות הביטחון. החברה ממוצבת היטב בתעשייה כך שתרוויח משינוי כיוון בכלכלה בכלל ובתעבורת הנוסעים באוויר בפרט.

29. Omnicom

ההכנסות המגוונות של Omnicom Group (סימול: OMC) יאפשרו לה להתאושש במהירות כשהכלכלה תשנה כיוון. באופנהיימר חושבים שהיא יכולה להכות את תחזיות השוק בשיעור הרווחיות וב-EBIT שלה, הודות לקיצוץ בהוצאותיה.

30. Brink's Security

חברת האבטחה (סימול: CFL) הצליחה להרוויח בחודשים האחרונים מעלויות הפרסום הנמוכות. הקיצוץ של 10%-15% בתעריפי הפרסום בא לידי ביטוי בירידה של 3%-5% בעלויות רכישת המנויים של החברה. את הסכום שנחסך היא השקיעה מחדש בשיווק נוסף, במטרה להגדיל את בסיס המנויים שלה.

31. Sybase

סייבייס (סימול: SY) ממוצבת היטב כך שתרוויח מטרנד המחשוב הנייד וניתוח הנתונים, ומספר מנועי צמיחה שיסייעו לה בשנים הקרובות. אלו, ביחד עם היסטוריית ביצועים חזקה, הרחבה עקבית של שיעורי הרווחיות והערכת שווי נמוכה יחסית, הופכים את הסיפור של החברה לאטרקטיבי.

32. Savvis

החברה (סימול: SVVS) נראית סולידית, כשהתחזיות נמוכות באופן הוגן לאור נוכחותה הנמוכה בתחום ההוסטינג המנוהל ובתחום הרשתות. ההערכה היא שהתחומים הללו יהיו בעייתיים בטווח הקצר. בדיקות שביצעו באופנהיימר מעידות שהטרנדים התפעוליים בחברה יציבים וההתנהלות הסולידית בצד ההוצאות נמשכת.

33. Suntech Power

(השקעה בחסר)

באופנהיימר סקפטיים באשר להנחות התמחור של Suntech Power Holdings ADR (סימול: STP). האנליסטים מאמינים שהחברה תמשיך להיסחר בפרמיה מעל מתחרותיה אך מדגישים כי היא אינה חסינה לחץ מחירים בתעשייה כולה.

34. FormFactor

החברה (סימול: FORM) צועדת היישר להתאוששות בהזמנות, והיא בעמדה נוחה לנגוס בנתח השוק של סמסונג ו-Inotera/Nanya ברבעון הרביעי.

35. Amdocs

אייל שאול מאופנהיימר מאמין כי אמדוקס (סימול: DOX) הותירה את הרע ביותר מאחוריה וכי היא צוברת מומנטום. הזכיות האחרונות של החברה בחוזים מחזקים את האמון בכך שמזלה משתפר. החברה נסחרת במכפיל של כ-10 על הרווחים החזויים ב-2010, כשהטווח ההיסטורי נע בין 13 ל-18.

36. CenturyTel

מכפיל ה-EV/EBITDA החזוי של סנצ'וריטל (סימול: CTL) ל-2009 הוא 5 לעומת 6 - ממוצע התעשייה, כלומר מדובר במניה זולה. תשואת הדיבידנד אטרקטיבית (9%) ומעניקה מידה של הגנה. באופנהיימר מעריכים שהמיזוג עם אמברק (סימול: EQ) הוא קטליזטור לעסקאות ומהלכי מימוש סינרגיה בשווי כולל של כ-400 מיליון דולר לפחות.

37. Motorola

האנליסט איתי קידרון מאמין שהשוק בחן במודל שגוי את הקיצוץ בהוצאות שביצעה מוטורולה (סימול: (MOT, ושהתחזיות לעסקיה, פרט לטלפונים הסלולריים, כבר נחתכו בחדות. למרות שעסקי הסלולר במצב רע, הייתה לכך השפעה שולית על הרווחיות. הגידול בהשקת טלפונים חכמים ותמיכה אפשרית של ספקים יסייעו לתוצאותיה לקראת סוף המחצית השנייה.

38. Cree

Cree Inc (סימול: CREE) היא יצרנית מובילה של נורות LED, וההזדמנות ארוכת הטווח שלה נמצאת בתחום התאורה הכללית, כאלטרנטיבה לנורות פלורסנט. נורות לד צפויות לשמש כתחליף זול ונקי לתאורה בשנים הבאות.

39. Microsoft

בנוסף לניהול ההוצאות התפעוליות שלה בשמרנות גבוהה, קיימת סבירות נמוכה לכך שמיקרוסופט (סימול: MSFT) תבזבז את האפסייד הפוטנציאלי כשהכלכלה תתאושש. באופנהיימר מצפים לטרנד חיובי בהשקת Windows 7 במחצית השנייה של 2009, לאחר שויסטה נחל אכזבה.

40. Nvidia

שולי הרווחיות הגולמית של יצרנית השבבים הגרפיים NVIDIA Corporation (סימול: NVDA) תשתפר בכ-3% ברבעון הקרוב, ובאופנהיימר מצפים להתרחבות נוספת במחצית השנייה, כששבבי ה-40 ננומטר, שהם רווחיים יותר, יתפסו תאוצה.