ביוליין השלימה את גיוס החולים לניסוי במוצר לטיפול בלב

כל החולים טופלו במוצר ללא תופעות לוואי, ועד היום דיווחה החברה כי הטיפול הצליח ב-18 חולים אצלם לא נרשמו תופעות לוואי, ובמקביל זוהו תועלות של שימור תפקוד שריר הלב

ביוליין סיימה לגייס את 27 החולים הדרושים לביצוע ניסוי הבטיחות והיעילות הראשונית במוצר שהיא מפתחת, ה-BL1040, לטיפול בבעיות לב. כל החולים טופלו במוצר ללא תופעות לוואי, ועד היום דיווחה החברה כי הטיפול הצליח ב-18 חולים אצלם לא נרשמו תופעות לוואי, ובמקביל זוהו תועלות של שימור תפקוד שריר הלב.

לפני כשבועיים מסחרה ביוליין את המוצר עבור חברת Ikaria Holdings, תמורת חוזה בהיקף כולל של 285 מיליון דולר.התשלום הראשוני יעמוד על 7 מיליון דולר, ועם קבלת התוצאות הסופיות של הניסוי תקבל החברה 10 מיליון דולר נוספים.

המוצר, אותו פיתחו פרופ' סמדר כהן מאוניברסיטת בן גוריון ופרופ' יהונתן ליאור מאוניברסיטת תל אביב, הוא פולימר אשר מתגבש אך ורק במקום בו התרחש התקף הלב, ומשמש כמעין פיגום המונע את התרחבות והצטלקות הלב ומאפשר את המשך פעילותו התקינה.

למרות חדשנותו, המוצר מוגדר על ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, כמכשיר רפואי ולא כתרופה. לכן גם צפוי לו מסלול אישורים קל יחסית, למרות חלוציותו. עד כה השקיעה החברה בפיתוח המוצר מיליוני דולרים בודדים. במסגרת ההסכם תיקח על עצמה Ikaria את יתר עלויות פיתוח המוצר.