דו"חות חזקים לדופונט: הרוויחה 417 מיליון דולר ברבעון

החברה היכתה את תחזיות האנליסטים ואישררה את תחזית הרווח ל-2009 ■ המנכ"ל: "נמשיך להקפיד על משמעת פיננסית ומצוינות תפעולית הנדרשות בתקופה זו, שהיא אחת התקופות המאתגרות ביותר מבחינה כלכלית אי-פעם"

ענקית הכימיקלים דופונט דיווחה היום על ירידה של 61% ברווח הנקי ברבעון השני של 2009, אשר הסתכם ב-417 מיליון דולר, שהם 46 סנט למניה. המשבר הכלכלי פגע גם בהכנסות החברה, שירדו ב-24% ל-7.09 מיליארד דולר. ללא הוצאות חד פעמיות, עמד הרווח הנקי של החברה על 61 סנט למניה - מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 53 סנט למניה. נציין כי בשורת ההכנסות פספסה החברה במעט את התחזיות, שכן בשוק ציפו ל-7.15 מיליארד דולר.

אם כן, החדשות הטובות הן שדופונט היכתה את תחזית הרווח, ובנוסף היא מרגישה בנוח לחזור על התחזית שלה לשנת 2009. החברה צופה רווח נקי של 1.7-2.1 דולר למניה השנה, כאשר התחזיות בשוק עומדות על 1.71 דולר למניה.

דופונט נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 25.6 מיליארד דולר. החברה מעסיקה כ-60 אלף עובדים ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות בתחומים שונים, ובכללם חקלאות, ביוטכנולוגיה, כימיה, ביולוגיה ותעשייה.

מתחילת השנה קיצצה דופונט כ-600 מיליון דולר בהוצאותיה, כאשר היעד השנתי שלה הוא לחיסכון של כמיליארד דולר. שינויים בשוק המט"ח תרמו לשורת ההכנסות של החברה 225 מיליון דולר. הכנסות חטיבת החקלאות והתזונה של החברה גדלו ב-155 לשיא של 580 מיליון דולר.

"הפעולות האגרסיביות בהן נקטנו כדי לשפר את פריון העבודה ולצמצם את ההוצאות משתלמות, בעוד אנו חווים האטה בביקושים למוצרינו", אמר המנכ"ל אלן קולמן. "נמשיך להקפיד על משמעת פיננסית ומצוינות תפעולית הנדרשים בתקופה זו, שהיא אחת התקופות המאתגרות ביותר מבחינה כלכלית אי פעם".