סופית: גאידמק (הבן) ימכור את פורטסמות' ב-60 מיליון ליש"ט

יום אמביוולנטי למשפחת גאידמק: ארקדי עדיין תקוע עם בית"ר, אבל בנו הצליח למכור את קבוצת הכדורגל האנגלית לאחר שהרוכש המיועד, סולימאן אל-פאחים, עבר את בדיקת הנאותות של הפרמיירליג

דוקטור סולימאן אל-פאחים, המיליארדר מאבו-דאבי שהודיע בחודש מאי כי הגיע להבנות על רכישת קבוצת הכדורגל האנגלית פורטסמות', עבר את מבחן הנאותות של הפרמיירליג, עניין ששימש כמכשול האחרון לפני השלמת העסקה.

אל-פאחים רכש בכ-60 מיליון ליש"ט את המועדון מאלכסנדר (סשה) גאידמק, בנו של ארקדי ומי ששימש כבעלים של "פומפי" מאז יולי 2006. במהלך תקופתו של גאידמק, שקנה את המועדון עבור כ-35 מיליון ליש"ט, נקלעה הקבוצה לחובות של כ-30 מיליון ליש"ט. עם זאת, בפן המקצועי היא נחלה הצלחה אחרי שזכתה ב-2008 בגביע האנגלי והצליחה לתקוע יתד בפרמיירליג.

בדיקת הנאותות של הפרמיירליג ערכה זמן רב, כיוון שבליגה האנגלית חששו בין היתר מהקשר של אל-פאחים למנצ'סטר סיטי, שנרכשה בקיץ הקודם על-ידי גוף ההשקעות של ממשלת אבו-דאבי (ADUG). לפי מספר דיווחים בעבר, אל-פאחים שימש כמתווך בעסקה ובעבר קושר גם לניהולה של הסיטי, למרות שבעלויות צולבות אסורות לפי חוקי אופ"א בכדורגל האירופאי.