פרופיט משפרת את הצעתה למחזיקי האג"ח

מציעה 26% ממניותיה תמורת דחיית החוב ■ המוסדיים מנגד הציבו לחברה אולטימטום: הסדר סופי תוך 10 ימים או פירעון מיידי

חברת הנדל"ן פרופיט , שבשליטת צבי וגיא יצחקי, הציעה היום למחזיקי האג"ח הסדר חוב, לפיו הם יקבלו 26% ממניות החברה תמורת דחיית תשלומי קרן וחלק מתשלומי הריבית. בנוסף יפוצו המשקיעים גם בתשלומי ריבית גבוהים יותר.

על פי ההסדר, החברה תוכל לדחות את תשלומי הקרן שהיא אמורה לשלם למחזיקי אג"ח ג', ד' ו-ה' בשנים 2010 ו-2011, ואת תשלום הקרן למחזיקי אג"ח ה' לחודש יולי 2012. התשלומים הנדחים והריבית בגינם יינתנו בשנים 2015 ו-2016.

מחזיקי אג"ח ג', ד' ו-ה' יזכו גם בשעבוד שני על נכסים המשועבדים כיום לטובת מחזיקי אג"ח ב'. בנוסף ירשם לטובת מחזיקי אג"ח ד' ו-ה' שעבוד שני על נכס המשועבד כיום לטובת מחזיקי אג"ח ג' בלבד - בנין סולל בונה ברחוב חורי בחיפה. השעבודים יהפכו לשעבודים ראשונים לאחר פירעון מלוא החוב לבעל השעבוד הראשון.

כמו כן יוטלו על החברה מגבלות לגבי חלוקת דיבידנד, שכר, השקעות, רכישה עצמית של אג"ח והקדמת תשלומים.

תוך 10 ימים: הסדר או פירעון

האסיפה היום התנהלה בשקט יחסי, וניכר כי בין הצדדים קיימת נכונות להגיע להסדר שיספק פיצוי הולם למשקיעים תמורת דחיית החזר החוב. מחזיקי האג"ח המיוצגים על ידי מנורה-מבטחים, פסגות ואנליסט מנהלים מו"מ עם החברה באמצעות עו"ד ירון אלכאוי. נראה כי מבחינת מחזיקי האג"ח מדובר בהסכם הוגן, כיוון שאין כאן ויתור על חוב מצידם, ובתחילת המו"מ דובר על כך שהם יקבלו 4% בלבד ממניות החברה. בסוף אסיפת האג"ח הוחלט שתוך 10 ימים יגבשו הצדדים את ההסכם באופן סופי, אחרת ידרשו המשקיעים פירעון מידי. *