האם מס הבצורת יוגדר כ"קנס המים - מוגש כשי מהממשלה"?

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הורה להכין נוסח של חשבון מים מופרד להיטל הבצורת ■ ראשי רשויות מקומיות מאיימים להתעלם כליל מההיטל, על אף היותם כפופים לממשלת נתניהו ■ מרד אמיתי או עשיית שרירים כדי להימנע מזעם האזרחים?

מרכז השלטון המקומי הוציא נוסח של חשבון מים מופרד להיטל הבצורת. זאת, לאחר שבתחילת השבוע קרא שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, לראשי הרשויות המקומיות שלא לגבות את היטל הבצורת מהתושבים.

יצוין, כי הרשויות כפופות בעניין זה לרשות המים, כלומר לממשלה - ומחויבות על-פי חוק לציית להוראת רשות המים ולגבות את המס כחלק מגביית אגרת המים. במרכז השלטון המקומי חוששים כי מחירי המים יתייקרו ב-40% החל מה-1 בינואר 2010.

בוחבוט טוען שהוא אינו מוכן לציית לחוק בלתי חוקי בעליל, כדבריו, ומשום כך הוא אינו מוכן לגבות את מס הבצורת.

בנוסח החשבון הנפרד למס הבצורת שהרשויות המקומיות מתעתדות להעביר לאזרחים במחצית חודש אוגוסט, מצוין באותיות אדומות גדולות ו"מדממות" בראש החשבון: "קנס המים לאזרח", ומתחת לזה כתוב - "מוגש כשי לחג מממשלת ישראל". בגוף הטופס נטען, כי היטל הבצורת הוא מעשה הטעיה של הממשלה שנובע מרצון לגבות מס נוסף ולא מתוך צורך אמיתי לחסוך במים.

ישנם ראשי רשויות שדורשים להתעלם לחלוטין מקנס הבצורת ופשוט לא לכלול אותו בחשבונות המים. הנושא יידון בשבוע הבא בישיבת ראשי הרשויות.

חשוב להדגיש, כי בשלב זה לא ברור האם חשבונות מים כאלה אכן יישלחו בסופו של דבר לאזרחים. ייתכן כי דברים אמורים בפרובוקציה, שמטרתה לגרום לגורמי הממשלה לשקול שוב את החלטתם או להגיע להידברות כלשהי עם גורמי השלטון המקומי בנוגע לגביית מס הבצורת.

בוחבוט אמר היום (ד') ל"גלובס": "נוסח כזה הוא בדיוק מה שאני רוצה. מה יהיה - אני לא יודע. שבוע הבא אנחנו עושים ישיבת הנהלה, אנחנו נביא את הנוסח לאישור. ביקשתי לא לגבות את ההיטל הזה. דיברתי עם הרשות לאוטומציה שינפיקו שני תלושים, אחד כזה ואחד רגיל. ביקשתי לכנס את ועדת הכספים בכנסת בשבוע הבא לדיון נוסף. אנחנו לא יושבים בשקט - זה (הנוסח, א"ו) בדיוק מה שאנחנו הולכים להמליץ. אני בטוח שההחלטה תעבור".

■ מתי צפויה הישיבה?

"ביום חמישי הבא".

חשבון המים קנס המים לאזרח