האזהרה על משדרים שעלולים לפגוע בילדים תורחב ל-4 קבוצות גיל

עפ"י המלצת מועצת הכבלים והלוויין, מעתה יופיעו על התוכניות ב-HOT וב-yes האזהרות "גילאי 8 ומטה", "גילאי 12 ומטה" "גילאי 15 ומטה" ו"גילאי 18 ומטה"

מועצת הכבלים והלוויין החליטה להרחיב את שיטת סיווג וסימון המשדרים. המועצה המליצה לשר התקשורת לתקן את תקנות סיווג וסימון משדרים, כך שהסיווג יהיה על-פי 4 קבוצות גיל מינימום לצפייה, ויכלול גם סימונים תיאוריים המתייחסים למאפייני המשדר.

חוק סיווג, סימון ואיסור שידורים מזיקים קובע כי משדרי טלוויזיה הכוללים ביטויים חזותיים, מילוליים או קוליים של אלימות, מין או אכזריות, או שקיים חשש סביר כי הם עלולים לעודד עבריינות או שימוש בסמים מסוכנים - יסומנו כמשדרים אשר אינם ראויים לצפיית בני גיל מסוים ומטה.

לאור פניות מהציבור ומהגופים המשדרים, הבינה המועצה כי ייתכן שקטגוריות הסימון הקיימות, המבוססות על 3 מדרגות גיל, מקשות על סיווג מדויק של התכנים, ואינן נותנות את הדעת לשוני שביכולת התפיסה ועיבוד המידע של ילדים ובני-נוער בגילאים השונים.

לאחר קיום שימוע פומבי, החליטה המועצה כי יש מקום לשנות ולהרחיב את שיטת סיווג וסימון משדרים הנהוגה.

המועצה המליצה לשר להוסיף רמת סיווג המתייחסת "לגילאי 12 ומטה", ולהחליף את רמת הסיווג הדנה ב"גילאי 14 ומטה" ברמה המתייחסת ל"גילאי 15 ומטה", כך שיהיו 4 רמות גיל: "גילאי 8 ומטה", "גילאי 12 ומטה" "גילאי 15 ומטה" ו"גילאי 18 ומטה".

בנוסף, המליצה המועצה לשר להוסיף 3 קטגוריות "תיאוריות", בהתאם למאפיינים לפיהם מסווגים המשדרים: "מין ופורנוגרפיה", "אלימות ואכזריות" ו"חשש לעידוד עבריינות או שימוש בסמים מסוכנים".

על מרקע הטלוויזיה יופיע, בנוסף לסימון הגיל, סימון המסביר בגין אילו תכנים סווג המשדר ברמת הגיל הספציפית.