ב-ETV מציעים ל"ירוקים" מנוע סילון

טורבינה הפועלת ב-80 סל"ד טוענת את הסוללות בעלות אורך חיים ארוך ומובילה לצריכת גז של עד 80 ק"מ לליטר

בעוד כל המדינה חוגגת את מסע יחסי הציבור של בטר פלייס המציעים לנו מודל מסורבל של עמדות טעינה והחלפת סוללות. מיזם ישראלי אחר מציע לנו אופציה שנראית ישימה יותר בעולם האמיתי. חברת ETV הישראלית שגייסה כ-12 מיליון דולר לטובת המיזם הודיעה כי השלימה בהצלחה ניסוי בהנעת מכונית חשמלית כשהטענתה מתבצעת על ידי מנוע סילון.

ב-ETV מציעים לטעון את הסוללות של המכונית ההיברידית באמצעות מנוע סילון קטן וחרישי שעובד באופן קבוע במהירות של 80 אלף סל"ד בזמן הנסיעה ומטעין את הסוללות.

כחלק מהניסוי המוצלח, החליפו בחברה את הסוללות הניקל מטאל המקוריות של הטויוטה פריוס בסוללות ליתיום איון שפיתחה החברה, למכונית הוסיפו טורבינה מונעת בגז שמטעינה את הסוללות של המכונית. חשוב לציין כי בהתאם לגודל ומהירות הנהיגה, עשויה הטורבינה בשילוב עם הסוללות להוביל לצריכת דלק אפסית של בין 60 ל-80 ק"מ לליטר גז.

הנעה מהסוג הזה בישראל היא הנעה ירוקה בעשרות מונים לעומת טעינה סטנדרטית משקע חשמלי. הסיבה לכך היא שרוב החשמל בישראל מופק באמצעות פחם, מזוט וגז וגורמים לבעל רכב חשמלי "ירוק" לזהם את הסביבה במידה משמעותית בגלל הצורך בהפקת חשמל ממקורות מזהמים.

בנוסף, החברה מפתחת סוללות ליתיום איון שיהיו עמידות לאורך כל חייה של המכונית ולא עם אחריות מוגבלת כפי שניתןן למצוא כיום במכוניות ההיברידיות. למי שמודאג מרעש מנוע הסילון, נדגיש כי המנוע משמיע רעש זמזום מאוד מינורי, הרבה יותר ממנוע בנזין.

ארנולד רוט, סמנכ"ל התפעול של החברה, אמר בשיחה ל"גלובס" כי "ETV לא מתכננת לייצר בעתיד מכונית שלמה, אלא למכור את הטכנולוגיה שלה ליצרניות רכב אחרות שמתעניינות בפיתוחים אלה. הטורבינה המטעינה את הסוללות יכולה להתאים גם לסוללות אחרות שנעשה בהן שימוש כיום. המטרה שלנו היא ליצור טכנולוגיה שתהיה Power Train - יחידת ההנעה של הדור הבא של כלי רכב היברידיים".