בנק וולס פארגו צופה גידול בהפרשה לחובות מסופקים

רווחי הבנק זינקו ל-3.2 מיליארד דולר לאחר רכישת וואכוביה ■ מורגן סטנלי סוגר רבעון הפסדי שלישי ברציפות - בהפסד מצרפי של כמעט 3 מיליון דולר ■ ההפסד למניה של בנק ההשקעות גבוה פי 2.8 מממוצע תחזיות האנליסטים

עונת הדו"חות בעיצומה, ובארה"ב מגיע היום תורם של שני נציגים מהמגזר הפיננסי לפרסם את תוצאותיהם הכספיות, ובשני המקרים, יורדםי מניותיהם במסחר המוקדם בבורסה בניו-יורק. הבנק וולס פארגו דיווח כי רווחיו הרבעונים טיפסו ב-81% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל (לפני חלוקת דיבידנדים) ל-3.17 מיליארד דולר, השווים ל-57 סנט למניה. הכנסותיו גדלו ב-28% ל-22.5 מיליארד דולר. ברקע, נזכיר, רכש וולס פארגו במהלך השנה החולפת את עמיתו, בנק וואכוביה.

וולס פארגו: צפוי גידול בהפרשות לחומ"ס

בכך, ממשיך הבנק האמריקני שאף המשקיע הידוע וורן באפט נמנה עם בעלי מניותיו (באמצעות חברת האחזקות המתוקשרת ברקשייר האת'אווי ) לעקוף את התחזיות; זאת, שכן האנליסטים ציפו מהבנק להציג רווח של 34 סנט למניה בלבד מתוך הכנסות כוללות של 20.59 מיליארד דולר.

התוצאות משקפות הוצאות חד-פעמיות (8 סנט למניה) הקשורה למימון של תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי (ה-FDIC) ו-3 סנט למניה המיוחסים להוצאות מיזוג ולעלויות ארגון מחדש. סמנכ"ל האשראי ציין כי הבנק מצפה לגידול ב"הפסדי אשראי הנובעים מנכסים שאינם מניבים הכנסה", מה שעשוי להסביר את ירידת המניה במסחר המוקדם. עם זאת, ציין כי חל שיפור מתון בצמיחה של חלק מתיקי הנכסים של לקוחותיו.

וולס פארגו דיווח על גידול בנתחי השוק שלו כתוצאה מהשלמת רכישת וואכוביה בסוף 2008. זאת, כאשר מתחריו נאלצו להקטין סיכונים או להיעלם; בולטת בהקשר זה חברת המשכנתאות Countrywide, שנרכשה על-ידי בנק אוף אמריקה . עם זאת, רבים מהאנליסטים סבורים כי על הבנק מסן פרנסיסקו לחזק את יחס הלימות ההון שלו, כנגד הפסדי ממשכנתאות שנתן וואכוביה (ובמיוחד אלו שניתנו בריבית משתנה). לא פלא אם כן, שוולס פארגו נמצא ב'מבחני הלחץ' של הממשל כבעל מחסור של 13.7 מיליארד דולר בהונו העצמי.

מורגן סטנלי: הפעילות באג"ח הפסדית

לעומתו, בנק ההשקעות מורגן סטנלי הציג תוצאות מעורבות. הבנק הציג הפסד מפעולות מתמשכות של 1.37 דולר למניה (1.26 מיליארד דולר בסך הכל) - פי 2.8 ממוצע תחזיות האנליסטים, שחזו הפסד של 49 סנט למניה בלבד. בכך סוגר הבנק רבעון הפסדי שלישי ברציפות, לאחר שברבעון המקביל אשתקד הציג עדיין רווח - של 1.06 מיליארד דולר. הכנסותיו של הבנק הסתכמו ב-5.41 מיליארד דולר, הפעם גבוה מממוצע ציפיות האנליסטים בוול סטריט שהסתכמו ב-5.35 מיליארד דולר.

בהודעה לעיתונות מטעם הבנק, מסר מורגן סטנלי כי חל שיפור בפעילויות מפתח בתחום הבנקאות להשקעות ועסקי ניהול העושר הפיננסי שלו. יחד עם זאת, ג'ק מק סייג בציינו כי "הבנק אינו שבע-רצון מהבציועים בתחומים אחרים, כמו המסחר במוצרי הכנסה קבועה (אגרות חוב, פרמיות ביטוח וכדומה, א"ו), ואנו נוקטים צעדים על מנת לספק תוצאות טובות יותר בעסקים הללו".

מורגן סטנלי השלים הפסד תלת-רבעוני מצרפי של כמעט 3 מיליארד דולר מאז עבר להפסד בשורה התחתונה. במהלך הרבעון השני גייס הון של 10 מיליארד דולר כדי לחזק את המאזן ולהחזיר חובות לממשל הפדראלי. בנק ההשקעות סיים לפרוע את חובותיו תחת תוכנית ה-TARP ("תוכנית השחרור מנכסים בעייתיים", א"ו) בחודש שעבר.