ממשיכים לעשן: הכנסות יצרנית מלבורו קפצו ב-33%

הצפי היה כי ההכנסות של אלטריה, החברה האם של פיליפ מוריס - יצרנית הסיגריה הפופולרית בארה"ב, יירדו ב-3.5% ■ יצרנית המשקאות הקלים והמזון פפסיקו עקפה את תחזית הרווח אך פיספסה בהכנסות

במסגרת שטף הדו"חות המציף היום (ד') את וול סטריט, פרסמו לפני תחילת המסחר גם החברות פפסיקו ואלטריה , שתי חברות אמריקניות המגיעות ישירות לצרכנים בעולם - האחת עם המשקאות הקלים ומוצרי המזון אותם היא מייצרת, והשניה בהיותה החברה האם של מספר יצרניות סיגריות וסיגרים, בהן גם פיליפ מוריס - יצרנית מרלבורו.

פפסיקו דיווחה כי רווחיה ירדו ב-2% והסתכמו ב-1.66 מיליארד דולר או 1.06 דולר למניה, והכנסותיה ירדו ב-3.28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו כי החברה תדווח כי הרוויחה דולר למניה על הכנסות של 10.99 מיליארד דולר, כך שהתוצאות הן מעורבות ביחס לתחזיות.

קבוצת אלטריה הודיעה כי רווחיה הסתכמו ב-1.01 מיליארד דולר או 49 סנט למניה ברבעון השני, עלייה של 8.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הדו"חות המתואמים מצביעים על רווח של 50 סנט למניה, גבוה יותר מתחזית האנליסטים שהייתה לרווח של 46 סנט למניה.

הכנסות הקבוצה זינקו ב-33% ל-6.72 מיליארד דולר, תוצאה זו מפתיעה לטובה מאחר והאנליסטים העריכו כי ההכנסות ירדו ב-3.5% ל-4.87 מיליארד דולר.

חלקו בשוק הקמעונאי של מוצר הדגל של החברה, מרלבורו ירד ברבעון השני ב-0.6% על רקע התגברות התחרות. בחטיבת גון' מידלטון המתמחה בסיגרים ירד הייצור ב-23.8% ל-270 מיליון יחידות של סיגרים. פיליפ מוריס USA שילחה 40.6 מיליארד סיגריות לשוק המקומי במהלך הרבעון, ירידה של 6.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2009, וכעת היא צופה כי רווחיה מפעילות שוטפת יעלו לטווח שבין 1.72-1.77 דולר למניה לעומת תחזית קודמת ל-1.7-1.75 דולר למניה. זאת לעומת רווח של 1.65 דולר למניה ב-2008.

נציין כי אלטריה הוציאה את פעילותה של פיליפ מוריס הבינלאומית מן הדו"חות (לאחר ביצוע ספין אוף) בסוף הרבעון הראשון של 2008. המהלך נועד לבדל בין הפעילות העולמית בעלת הצמיחה המהירה לבין הפעילות הרוויה בשוק האמריקני.