רב-בריח: מולטילוק מנסה למנוע תחרות בשוק מוצרי הנעילה

טוענת כי בקשת מולטילוק לאסור עליה להשתמש בלוגו החדש שפיתחה בטענה כי הוא דומה ללוגו "איש השרירים", מהווה ניסיון למצוא מחסה חוקי לכאורה לשימור המונופול שלה במוצרי הנעילה ולמנוע את כניסת רב-בריח לתחום

נמשכת ההתכתשות המשפטית בין החברות רב-בריח ומולטילוק סביב השימוש בלוגו של "איש השרירים".

רב-בריח טוענת כי בקשת מולטילוק מבית המשפט לאסור עליה להשתמש בלוגו החדש שפיתחה, "לוגו המגן והלפיד", בטענה כי הוא דומה ללוגו של "איש השרירים", מהווה מניעת תחרות מצד גוף עתיר נכסים, שנהנה במשך שנים ממונופול בוטה שאיפשר לו לגבות מחירים בלתי סבירים.

לדבריה, מולטילוק מנסה למצוא מחסה חוקי לכאורה לשימור המונופול בתחום מוצרי הנעילה ולמנוע את כניסתה לתחום.

הסכסוך בין הצדדים סביב השימוש בדמות "איש השרירים" הניב כבר 3 תביעות. בהסכם שנחתם בין הצדדים ב-2002, לאחר שמולטילוק רכשה חלק מפעילות רב-בריח, נקבע כי כל חברה תעשה שימוש בסימן המסחר של איש השרירים לסימון מוצריה בלבד: מולטילוק - בתחום מוצרי הנעילה; ורב-בריח - בתחום מוצרי ההגנה לרכב ובתחום הדלתות.

לפני כשנתיים הגישה מולטילוק תביעה בסך 20 מיליון שקל נגד רב-בריח, בטענה כי היא הפרה את ההסכם והמחתה את זכותה לעשות שימוש ב"איש השרירים" לחברה שלה. רב-בריח הגישה תביעה שכנגד על סך 40.6 מיליון שקל, בטענה כי מולטילוק הפרה את זכותה הבלעדית בלוגו במוצרי הגנה לרכב ובתחום הדלתות.

היעדר דמיון

בתביעה החדשה שהגישה באחרונה נגד רב-בריח על סך 8 מיליון שקל, טוענת מולטילוק כי כדי לעקוף את המגבלות שמוטלות על רב-בריח לגבי השימוש באיש השרירים בתחום מוצרי הנעילה - הכניסה רב-בריח שינויים בלוגו, וטענה כי מדובר בלוגו חדש (המגן והלפיד). זאת, למרות שהוא דומה עד כדי הטעיה ל"איש השרירים". מולטילוק ביקשה מבית המשפט המחוזי בתל-אביב צו מניעה זמני, שיאסור על רב-בריח לעשות שימוש בלוגו החדש.

בהתנגדות שהגישה בשבוע שעבר לבקשה טוענת רב-בריח כי אין כל דמיון בין הלוגואים, וכי מסקר שערכה עולה כי מרבית הציבור (כ-90%) לא מקשר ביניהם. לדבריה, הלוגו החדש נצרב כבר בתודעת הציבור, כך שמדובר במעשה בלתי הפיך. (ת.א. 1693/09).