TwitterAnalyzer מאפשר פילוחים סטטיסטיים של ציוצי טוויטר

הסטארט-אפ מאמין כי בידיו המודל המתאים שמאפשר לייצר הכנסות מטוויטר ולהפיק את מלוא הפוטנציאל הרוווחי - ומאמין שירכשו אותו

הסטארט-אפ TwitterAnalyzer מאפשר פילוחים סטטיסטיים של ציוצי טוויטר ומאמין שירכשו אותו.

לאור הפופולריות הגוברת של שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, יותר ויותר עסקים נרשמים לשירות במטרה להפגין נוכחות. אולם, עד כה עדיין לא פוצח המודל המתאים שמאפשר לייצר מזה הכנסות ולהפיק את מלוא הפוטנציאל הרוווחי. הסטארט-אפ TwitterAnalyzer, שהקימו השנה האחים יעקב ורות זוארץ, סבור כי בידו הפיתרון המתאים.

"אנחנו מספקים שירותי אנליטיקס לכל משתמשי טוויטר, בדומה לשירות גוגל אנליטיקס המוצע לבעלי אתרים", מסביר יעקב. "על מנת ליהנות מהשירות יש להזין באתר את כתובת המשתמש בטוויטר, ולקבל מייד יותר מ-50 סטטיסטיקות ואנליזות על הפעילות שלך ושל חבריך בטוויטר, לדוגמה לכמה משתמשים אתה נחשף, מאילו תחומים או מדינות מגיעים המשתמשים שעוקבים אחריך, מהם הנושאים הפופולריים שאתה מצייץ עליהם וגרף המתעד את רמת הפעילות שלך".

יעקב, מתמטיקאי ובלשן, פיתח אלגוריתם שמאפשר לחשב, בסבירות גבוהה מאוד, אלו משתמשים נמצאים אונליין, נתון שעשוי לסייע בהחלטה מתי לצייץ לגבי נושא מסויים, באופן שישיג את החשיפה הגבוהה ביותר. "בממוצע, כל משתמש נכנס לטוויטר 10 פעמים בחודש, ומבלה בשירות כ-7 דקות בממוצע", מספר יעקב. זאת, לצד העובדה ש"אורך החיים הממוצע של הודעה שתופיע בעמוד הראשי בטוויטר הוא בין 40-50 שניות, גורמים לפיצ'ר הזה להיות בעל ערך של ממש".

לגבי הקהילה הישראלית, הוא מעריך שיש כ-20 אלף משתמשים בישראל, שמתקשרים בעיקר בינם לבין עצמם, ולרוב בשפה העברית. השירות הושק לפני כ-3 חודשים בהשקעה עצמית של 100 אלף דולר, ולדברי יעקב כבר צבר מאות אלפי מבקרים ייחודיים. "בעתיד אנחנו מתכננים להציע את השירות ברשתות חברתיות נוספות", אומר יעקב.

מה המודל העסקי?

"השירות הבסיסי הוא חינמי, אבל אנחנו מאפשרים למשתמשים שמשלמים, להופיע בעמוד הבית שלנו, במטרה להופיע בפני משתמשים אחרים בהתאם לקריטריונים שהם בחרו". כך, משתמש יכול לבקש להיחשף רק בפני משתמשים מהמדינה שלו, מתחום עיסוק מסויים או בפני אנשים שצייצו על נושא ספציפי. התשלום יכול לנוע בין 9 ל-400 דולר.

"בעתיד נשיק גם חשבונות פרימיום, שיקבלו מידע רלבנטי נוסף, לדוגמה קצב גידול במקומות מסויימים או תגובות של משתמשים, תמורת 5-10 דולר לחודש, והפקת דו"חות מפורטים לחברות ומותגים, שיסייעו להם בתהליך קבלת ההחלטות".

בינתיים, מתמקדת החברה ביצירת שותפויות עסקיות ונמצאת במגעים עם שתי החברות הפופולריות שמציעות תוכנת קליינט לטוויטר: TweetDeck ו-Seesmic. "יש סיכוי סביר שגופים מהסוג הזה ירכשו אותנו", סבור יעקב. "אנחנו מועמדים קלאסיים גם לרכישה מצידם של גופי פרסום, שכן הנתונים שלנו מאפשרים פרסום מפולח".

לגבי האפשרות שטוויטר תציע שירות דומה משל עצמה, אופציה שהועלתה על-ידי מייסדי החברה, יעקב סבור כי "אין ביכולתם להציע את השירות שלנו, והם כבר רכשו בעבר שירותים שאיפשרו להם למנף את טוויטר". למרות העובדה שיש אלפי אפליקציות שמציעות חלק מהשירותים הללו, הוא סבור כי "היקף ועומק הניתוחים של TwitterAnalyzer גדול בהרבה".