ברננקי: "הבעיה הקשה ביותר היא אובדן מקומות העבודה"

ביומה השני של עדותו החצי שנתית מול ועדת השירותים הפיננסים בקונגרס אומר יו"ר הפדרל ריזרב "השווקים הפיננסיים עדיין רחוקים משהו מרמת פעילות נורמלית - במידת הצורך - נרחיב את פעולות התמיכה שלנו בשווקים"

היום (ד') מעיד יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי זה היום השני בפני ועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס במסגרת עדותו החצי שנתית בקונגרס ואומר "הבעיה הקשה ביותר שלנו היא אובדן מקומות העבודה", נציין כי ביוני הגיעה רמת האבטלה בארה"ב לשיא של 26 שנה ושיעורה הסתכם ב-9.5% כבר אתמול העריך ברננקי כי האבטלה תגיע לשיא רק בסוף השנה.

היו"ר ברננקי התייחס גם למצב בשווקים הפיננסיים ואמר: "השווקים הפיננסיים עדיין רחוקים משהו מרמת פעילות נורמלית - במידת הצורך - נרחיב את פעולות התמיכה שלנו בשווקים" אך ציין כי "עדיין מוקדם מכדי לדבר על חבילת תמריצים כלכליים נוספת בארה"ב".

ברננקי חזר על המסר אותו אעביר גם אתמול ואמר כי הבנק המרכזי ישמור למשך "תקופה מורחבת" על רמת הריבית הנמוכה ביותר בהיסטוריה האמריקנית, למרות "התנאים המשתפרים". "המדיניות המוניטרית ממשיכה להיות ממוקדת בעידוד ההתאוששות הכלכלית".

כלכלנים מעריכים כי ברננקי יותיר את הריבית ברמתה האפסית עד שיחול מפנה בשוק התעסוקה.

בהתייחסו לשוק הנדל"ן אומר ברננקי "שוק הנדל"ן המסחרי מהווה דאגה עבורנו" והדגיש כי הפוטנציאל לגל של חדלות פירעון בתחום נכסי הנדל"ן המסחריים עשוי לגרום לאתגרים קשים לכלכלה". נציין כי היום פורסם כי מחירי הדיור בארה"ב עלו במאי ב-0.9% אך במהלך השנה האחרונה נפלו המחירים במצטבר ב-5.6%.

אתמול הגיב השוק במידה של זהירות לדבריו של ברננקי בקונגרס שאמר "מנענו התמוטטות של המערכת; האינפלציה תישאר נמוכה". יו"ר ה'פד' הגן במרץ על המדיניות האגרסיבית בה נקט ואמר: "השווקים מתפקדים היום בצורה נורמלית" , "ההתאוששות צפויה להיות מתונה ב-2010 ותואץ ב-2011" .