מאות מזמיני ג'יפים ורכבי יוקרה ישלמו עוד עשרות אלפי שקלים

זאת בעקבות החלטת רשות המסים כי המס "הירוק" המוגדל יחול על כל רכב מייבוא אישי שלא ישוחרר עד ה-2 באוגוסט

רשות המיסים ומשרד התחבורה ביצעו "פניית פרסה" במדיניותם ביחס לשחרור רכבי ייבוא אישי לפני עליית המס הצפויה באוגוסט. בהודעת הבהרה, שפרסמה היום (ה') רשות המיסים, עולה כי שיעור המס הקיים יחול רק על כלי רכב מייבוא אישי שישוחררו פיזית מהמכס עד ה-2 באוגוסט.

כלי רכב, שישוחררו אחרי המועד הזה, ישלמו את המס הירוק החדש והמוגדל ללא קשר למועד בו הוזמנו במקור ולמועד בו התקבלו אישורי הייבוא שלו.

זהו שינוי מהותי לעומת הודעת הרשות מאמצע השבוע, בה נמסר כי "בנוגע לכלי רכב המיובאים ביבוא אישי, יחולו כללי המיסוי החדשים על כלי רכב שהבקשות ליבואם יוגשו למשרד התחבורה מיום ה-2 באוגוסט ואילך".

משמעות השינוי בניסוח היא שמאות כלי רכב, שהוזמנו בייבוא אישי ואישור הייבוא שלהם כבר התקבל ממשרד התחבורה, ונמצאים כיום בדרך לארץ או בנמלים, ישלמו את המס המוגדל. במקרה של ג'יפים ורכבי יוקרה יכול העיכוב להתבטא בתוספת של עשרות אלפי שקלים למחיר המקורי.

גורמים בענף הייבוא האישי אמרו כי "השינוי צפוי להיות מלווה בסחבת ביורוקרטית שמטרתה לעכב כמה שיותר כלי רכב מייבוא אישי עד עליית המס". הגורמים הוסיפו כי המשרדים הרלוונטיים חושפים את עצמם לתביעות משפטיות של בעלי רכב, שקיבלו אישור ייבוא, אך שחרורם התעכב.