באפט דילל את האחזקה של ברקשייר האת'ווי במודי'ס ל-17%

המכירה, שהקיפה 8 מיליון מניות של מודי'ס נחשפה שלושה חודשים לאחר שהסוכנות הורידה את דירוג AAA שהעניקה לברקשייר האת'ווי

ברקשייר האת'ווי של וורן באפט הקטינה השבוע את אחזקתה בסוכנות הדירוג מודי'ס מ-20.4% ל-16.98%. המכירה, שהקיפה 8 מיליון מניות של מודי'ס נחשפה שלושה חודשים לאחר שהסוכנות הורידה את דירוג AAA שהעניקה לברקשייר, ויום אחד לאחר שממשל אובמה פרסם את התקנות החדשות של רגולציה על הדירוגים, בעיקר בנושאים של גילוי נאות וחשיפה של ניגודי אינטרסים.

"המכירות שביצעה ברקשייר אינן מפתיעות, בהתחשב בעובדה שהמוניטין של חברות הדירוג נמצא בעצם בטיפול נמרץ", אמר ג'סטין פולר, אנליסט במידוויי קפיטל ריסרץ' אנד מנג'מנט, שמפעילה את האתר Buffettologist.com. פולר העריך שברקשייר מכרה חלק ממניותיה במודי'ס כדי לגייס מזומנים, או מכיוון שהיא "גילתה הזדמנויות השקעה טובות יותר במקום אחר".

מניית מודי'ס נפלה ב-2.82 דולר, ירידה של 10.6% לאחר תום המסחר הרגיל בבורסה, ולאחר שברקשייר דיווחה על המכירה לרשות ני"ע. בפברואר 2007 נסחרה מניית מודי'ס במחיר שיא של 76.09 דולר.

ברקשייר דיווחה שיחידת הביטוח שלה, נשיונל אינדמניטי, מכרה 7.99 מיליון מניות מודי'ס במחיר ממוצע של 27.25 דולר למניה, בעסקאות שוק פתוח בימים ב'-ד', ושההכנסות מהמכירה הסתכמו ב-217.6 מיליון דולר.

ברקשייר שילמה 499 מיליון דולר עבור אחזקה של 48 מיליון מניות מודי'ס.

נשיונל אינדמניטי ממשיכה להחזיק ב-24.29 מיליון מניות, אחזקה של 10.31%. יחידת ביטוח הרכב של ברקשייר, גייקו, מחזיקה ב-15.72 מיליון מניות - אחזקה של 6.67%.

באסיפת בעלי המניות השנתית של ברקשייר ב-2 במאי אמר באפט על מודי'ס כי לדעתו, "הם לא היו היחידים שלא הצליחו לראות מה עומד לקרות". הוא הוסיף כי מכיוון שרק מספר קטן של חברות עוסקות בדירוג אשראי, ומכיוון שפעילות זו דורשת מעט הון, "יש לה את מרכיבי הבסיס של עסק טוב למדי. קרוב לוודאי שהיא לא תחזור להיקף העסקים הקודם שלה במשך תקופה ארוכה בתחומים מסוימים של שוקי ההון".