חגיגת מניות באסיה: ההנג-סנג הגיע לרמתו ערב קריסת ליהמן ברדרס

המניה הטובה ביותר בהונג קונג: סינו לנד - נסקה ב-164% מתחילת מארס ■ הבורסות במזרח השלימו את רצף העליות הארוך ביותר מאז אוגוסט 2004 ■ כלכלת דרום קוריאה צמחה ב-2.3% ברבעון השני - מעל התחזיות

יום תשיעי רצוף של עליות בבורסות אסיה, וזאת הודות למסחר החיובי אמש (ה') בארה"ב בעקבות נתונים נוספים שהצביעו על התאוששות שוק הדיור האמריקני. בעקבות העליות בימים האחרונים באסיה, מדד ה-MSCI ASIA, אשר עולה ב-0.8%, בדרכו לסגור את רצף העליות הארוך ביותר מאז אוגוסט 2004. הוא עלה בכ-10% ב-9 הימים האחרונים. נזכיר כי גם בוול סטריט רשם אתמול מדד הדאו ג'ונס נקודת ציון כאשר עלה מעל 9,000 נקודות לראשונה השנה.

ניקיי 225 הנג-סנג שנחאי משולב

אך לא רק בוול סטריט נרשמות נקודות ציון. מדד ההנג-סנג, מדד המניות המוביל בהונג קונג, עלה היום מעל ל-20 אלף נקודות - לראשונה מאז קריסת בית ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר האחרון. בכך משלים המדד זינוק של 76% מאז חודש מארס. עם זאת, יש לציין כי לאחר חציית קו פסיכולוגי זה, שב המדד אל מתחת ל-20 אלף הנקודות.

עיקר הזינוק במדד הגיע הודות למניות הבנייה, אשר מרוויחות מעלייה בערך הנכסים בהונג קונג. מניית סינו לנד היא המניה המובילה בהונג קונג מאז תחילת מארס - נסקה ב-164%. גם העליות החדות במניות החברות הסיניות הנסחרות בהונג קונג תרם להתאוששות. במסגרת ההתמודדות עם המשבר, השיקה הונג קונג תכנית תמרוץ כלכלית בהיקף של 11.3 מיליארד דולר, שהם 5.2% מהתמ"ג שלה. ההערכה היא כי הונג קונג חזרה ברבעון השני לצמיחה, לאחר שחוותה את המיתון הקשה ביותר מזה כעשור.

אנליסטים באסיה תולים את המשך הראלי בשווקים הפיננסים בכך ששוק הדיור האמריקני מתחיל להתאושש. לדבריהם, שוק הדיור האמריקני הוא הגורם שהתחיל את המשבר הכלכלי העולמי, כך שהתאוששות שוק הדיור הינה הכרחית לצורך התאוששות הכלכלה כולה.

בזירת המאקרו, כלכלת דרום קוריאה צמחה ב-2.3% ברבעון השני של השנה, לאחר צמיחה של 0.1% ברבעון הראשון. מדובר בנתון טוב יותר בהשוואה לתחזיות המוקדמות, אשר עמדו על 2.2%.

מבין המניות הבולטות היום באסיה, חברת המתכות מרצ'יסון זינקה ב-17% בעקבות הראלי במחירי הסחורות ולאחר שהחברה דיווחה כי תאגיד סיני מעוניין לשתף עימה פעולה בפרויקט חיצוב סלעי ברזל. מניות משאבים נוספות נהנות מהעלייה במחירי הסחורות, ובהן ריו טינטו , חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, וכן BHP ביליטון .

מניית נופארם זינקה ב-13% באוסטרליה לאחר שקיבלה הצעת רכש מצד חברת סינוכם (Sinochem), חברת הכימיקלים הסינית הנמצאת בבעלות ממשלתית, בהיקף של עד 1.64 מיליארד דולר.

פנסוניק , היצרנית הגדולה בעולם של טלוויזיות פלזמה, נהנתה מסנטימנט חיובי לאחר שבית ההשקעות JP מורגן העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר" מ"נייטרלי".