באפט דילל את האחזקה שלו בסוכנות הדירוג מודי'ס ל-17%

קפיטל ריסרץ' אנד מנג'מנט: "המכירות שביצעה ברקשייר אינן מפתיעות, בהתחשב בעובדה שהמוניטין של חברות הדירוג נמצא בטיפול נמרץ"

קבוצת ברקשייר התאוויי של וורן באפט הקטינה בשבוע החולף את אחזקתה בסוכנות הדירוג מודי'ס מ-20.4% ל-16.98%. המכירה, של 8 מיליון מניות מודי'ס, נחשפה שלושה חודשים לאחר שהסוכנות הורידה את דירוג AAA שהעניקה לברקשייר, ויום לאחר שממשל אובמה פרסם את התקנות החדשות של לרגולציה על המדרגות, בעיקר בנושאים של גילוי נאות וחשיפה של ניגודי אינטרסים.

"המכירות שביצעה ברקשייר אינן מפתיעות, בהתחשב בעובדה שהמוניטין של חברות הדירוג נמצא בטיפול נמרץ", אמר ג'סטין פולר, אנליסט במידוויי קפיטל ריסרץ' אנד מנג'מנט, שמפעילה את האתר Buffettologist.com. פולר העריך שברקשייר מכרה חלק ממניותיה במודי'ס כדי לגייס מזומנים, או מכיוון שהיא "גילתה הזדמנויות השקעה טובות יותר במקום אחר".

באסיפת בעלי המניות השנתית של ברקשייר ב-2 במאי אמר באפט על מודי'ס כי לדעתו, "הם לא היו היחידים שלא הצליחו לראות מה עומד לקרות". הוא הוסיף כי מכיוון שרק מספר קטן של חברות עוסקות בדירוג אשראי, ומכיוון שפעילות זו דורשת מעט הון, "יש לה את מרכיבי הבסיס של עסק טוב למדי. קרוב לוודאי שהיא לא תחזור להיקף העסקים הקודם שלה במשך תקופה ארוכה בתחומים מסוימים של שוקי ההון".