השקעה במקום הלוואה: פרולור תקבל עד 10 מיליון דולר

מתוך סכום זה, פרולור מימשה כבר 2 מיליון דולר ■ מצפה לסיים ב-2009 ניסוי יעילות ראשון

חברת Prolor , לשעבר מודיג'ן, חתמה על הסכם השקעה של 10 מיליון דולר עם קבוצת משקיעים פרטיים בהובלת פיליפ פרוסט ובהשתתפות ד"ר ג'יין הסיאו וסטיבן רובין, שותפיו של פרוסט למספר השקעות.

פרולור נסחרת בבורסה מעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 66 מיליון דולר. בחודש האחרון זינקה מנייתה ב-217% לאחר תקופה ארוכה של מסחר יציב. החברה לא דיווחה בתקופה זו על חדשות מרעישות, אבל קיבלה אישורים לשני פטנטים חדשים.

המכשיר דרכו בוצעה ההשקעה הוא מעניין ומעט מורכב. במסגרת ההסכם קיבלה החברה קו השקעה של 10 מיליון דולר, מתוכו כבר מימשה 2 מיליון דולר. לפי מתווה ההסכם, שאר הסכום יהיה זמין לה לפי החלטתה.

תמורת קו ההשקעה קיבלה קבוצת פרוסט מניות בכורה. אלה ניתנות להמרה בכל רגע שתבחר קבוצת פרוסט למניות רגילות של פרולור, כאשר בכל שנה הן נושאות ריבית של 10%. אם שוויה של פרולור יגיע ל-150 מיליון דולר ומעלה, היא תהיה רשאית לכפות המרת מניות בכורה למניות רגילות.

אם וכאשר תבחר קבוצת פרוסט להמיר את מניות הבכורה למניות רגילות, היא תהיה נתונה לתקופת נעילה על-פי חוק 144 (כשנה נעילה, אשר אחריה ניתן למכור מניות רק בהיקף של 1% מהמסחר באותה תקופה). "מכאן ניתן ללמוד כי עבור הקבוצה מדובר בהשקעה לטווח ארוך", קובע שי נוביק, נשיא פרולור. "זו הבעת אמון בחברה".

אופציה ל-4 שנים

האופציה של פרולור לקרוא ל-8 מיליון הדולר הנוספים באותם תנאים, תקפה ל-4 שנים. קו המניות מחליף הלוואה של 10 מיליון דולר שהעמידו פרוסט וקבוצתו לחברה והייתה אמורה לפוג באמצע יולי.

"אם תממש החברה את כל 8 מיליון הדולר הנוספים, היא תוכל לשרוד ללא גיוס נוסף עד סוף 2011, וזאת אף אם לא נבצע כל הסכם אסטרטגי", אומר נוביק.

פרולור היא בעלת הזכויות על רכיב בשם CTP, אותו ניתן להוסיף לתרופות ביולוגיות כדי להאריך את חייהן בתוך גוף האדם. כיום, רוב התרופות הביולוגיות ניתנות בזריקה יומית.

המוצר הראשון שלה הוא הורמון גדילה, הניתן בדרך-כלל לילדים ולחולי איידס. פרולור מאמינה כי עד סוף 2009 היא תביא מוצר זה עד סיום השלב השני של הניסויים הקליניים.

מלבד זאת היא מעוניינת לקדם בשנתיים הקרובות ואף להכניס כבר לניסויים מוצרים נוספים שלה, בהם גרסאות עמידות של EPO נגד אנמיה, אינטרפרון נגד טרשת נפוצה ו-GLP, הורמון שעשוי לשמש לטיפול בסוכרת.

"כמו רוב החברות המציעות פלטפורמה טכנולוגית שיכולה לשמש לשיפור מגוון מוצרים קיימים, בכל רגע נתון יש אלינו פניות ממגוון חברות תרופות, גם לגבי מוצרים שמבחינתנו אינם נמצאים בראש סדר העדיפויות לפיתוח", אומר נוביק. "אנחנו תמיד יכולים לחתום על עסקאות כאלה אם ייווצר הצורך הכלכלי".

נוביק מספר כי ייתכן שסבב ההשקעה הנוכחי יורחב בהמשך. "היו לנו שיחות גם עם קרן אמריקנית, אך היא פעלה לאט יחסית למשקיעים הפרטיים, ולכן סגרנו את הסבב בלעדיה. ייתכן שנוכל להוסיף אותה מאוחר יותר".

כמו כן, מציין נוביק כי אם עד עתה פעלה פרולור, שבסיסה בישראל, בעיקר מול שוק ההון האמריקני, "בקרוב נבצע מהלכים שיאפשרו גם לשוק הישראלי להכיר אותנו טוב יותר".