איי.טי.אל מזנקת בכ-15%: קיבלה הזמנה נוספת מצבא ארה"ב

היקף ההזמנה כ-38 מיליון שקל והיא מצטרפת לעוד שתי עסקאות בהיקף כולל של כ-55 מיליון שקל שקיבלה מתחילת החודש ■ שווי השוק של החברה בבורסה כ-85.65 מיליון שקל

חברת איי.טי.אל אופטרוניקס שבשליטת חברת סולתם מערכות (64.4%) ממשיכה להודיע על חוזים מעבר לים. והיום (ב') מודיעה החברה כי זכתה בהזמנה נוספת מצבא ארה"ב בהיקף של כ-38 מיליון שקל, באמצעות החברה הבת Fraser Volpe.

המנייה מזנקת בבורסה בת"א בכ-15% למחיר של 6.94 שקלים המשקפים לה שווי של 85.65 מיליון שקל. מתחילת השנה השלימה המניה זינוק של 100%.

במסגרת ההזמנה תספק החברה הבת האמריקנית אמצעים אלקטרו אופטיים מתקדמים מפיתוחים המיועדים לכוחות היבשה של צבא ארה"ב. ההזמנה תסופק בשנים 2009-2010 והחברה מדווחת כי העסקה הינה ברמת רווחיות גולמית ממוצעת של החברה.

מאז שרכשה את חברת הבת האמריקאית לפני כשנה וחצי, חתמה איי .טי .אל עם צבא ארה"ב חוזים חדשים בהיקף מצטבר של כ -135 מיליון שקל.

אלי ונציה מנכ"ל איי. טי. אל : "השוק האמריקאי הינו שוק בעל פוטנציאל עצום עבורנו בשנים הקרובות, אנו מתמודדים בימים אלה על מכרזים משמעותיים נוספים".

ב-6 ביולי הודיעה החברה גם כי זכתה בחוזה לאספקת מאות מערכות אלקטרו-אופטיות לתצפית ולראיית לילה עבור כוחות הביטחון של אחת מהמדינות המרכזיות באסיה, בעסקה שהיקפה 45 מיליון שקל. חלק מהמערכות יסופקו ללקוח כבר השנה, ויתרתן ב-2010. העסקה היא חלק ראשון מתוכנית הצטיידות רב שנתית במדינה המדוברת, של אלפי מערכות תצפית וראיית לילה מסוג זה בשנים הקרובות.

וב-12 ביולי הודיעה החברה גם כי זכתה בחוזה במדינה בדרום מזרח אסיה אשר כלל הזמנה בהיקף של 10 מיליון שקל שתסופק החל מהחצי השני של 2009 ועד תחילת 2011. במסגרתו תספק אמצעים מתקדמים ליישומי ניווט, שליטה ובקרה עבור יחידות החי"ר בצבא היבשה, אשר פותחו בחברה הבת נ-אור ניווט.