שופרסל מעדיפה את מועדון "חבר" על פני מועדון הלקוחות שלה

שלחה לחברי מועדון "חבר" מדבקות הנחה בדואר, זאת כדי שלא תצטרך לפרסם את ההטבות ברצפת המכירה בסניפים - דבר שהיה עלול להעלות את חמתם של חברי מועדון הלקוחות של שופרסל שאינם זכאים להטבות

רשת שופרסל מצאה דרך מקורית להסתיר את ההנחות שהיא מעניקה לחברי "מועדון חבר". היום (ב') ומחר נערכת בסניפי שופרסל שלי ושופרסל ביג מכירה מיוחדת לחברי "מועדון חבר" של משרתי צבא הקבע וכוחות הביטחון.

במסגרת המכירה המיוחדת מוצעת לחברי "מועדון חבר" הנחה של 20% על מגוון רחב של פריטים. הנחה זו מתווספת להנחה קבועה בשיעור של 17% על כלל הקניות ברשתות שופרסל שלי ושופרסל ביג, באמצעות כרטיס "חבר זהב".

למותר לציין כי שתי ההטבות יחדיו אינן ניתנות לחברי מועדון הלקוחות של שופרסל, לרבות למחזיקי כרטיס האשראי של שופרסל.

יצויין כי במבצע הנוכחי רשאי כל מחזיק כרטיס "חבר זהב" לבחור כל פריט שהוא של המותגים סנו, תלמה, קנור, זוגלובק, דנונה-שטראוס, אחלה ושל המותג הפרטי שופרסל - ולקבל עבורו את ההנחה. ההנחה מוגבלת ל-3 פריטים לכל מותג, ובסך-הכל ההטבה היא לרכישת 21 פריטים.

הרעיון לעשות שימוש במדבקות על מנת לאפשר הטבות לסקטורים - מבלי שיהיה צורך לפרסם אותם בתקשורת או ברצפת המכירה באופן שייפגע בחברי מועדון הלקוחות של אותה רשת - אינו חדש והוא מוכר מאוסטרליה.

גם כאן, חברי "מועדון חבר" נדרשים להדביק את המדבקות שקיבלו בדואר על גבי המוצרים הנרכשים. בדרך זו לרשת שופרסל אין צורך לתקשר את המבצעים ברצפת המכירה, דבר שהיה עלול להעלות את חמתם של חברי המועדון ואף לפגוע בנאמנות הצרכנית שממנה נהנתה הרשת מצדם של חברי מועדון הלקוחות שלה.

בהקשר זה נזכיר כי לרשת שופרסל כ-200 אלף מחזיקי כרטיס אשראי שופרסל, ולכן לצעדים כאלה עלולות להיות השלכות משמעותיות - ובראשיתן פגיעה בתדמית המועדון.

מועדון הצרכנות של "חבר" מונה 100 אלף בתי-אב, הזכאים להנחות ולהטבות בבתי עסק שונים. ההנחות ניתנות חלקן כזיכוי בעת החיוב בכרטיס האשראי של "חבר" או באמצעות "תו המחץ" - תלושי שי שהפכו לאחרונה לפורמט מגנטי, המיועד בין היתר לקנייה ברשתות שופרסל שלי ושופרסל דיל. את התו המגנטי ניתן לרכוש בקופה הראשית של סניפי שופרסל, בהגבלה של 3,000 שקל לחודש לעמית.

לדברי שחר תורג'מן, מנכ"ל "חבר", מחזור השימושים השנתי בתו הזהב צמח מ-130 מיליון שקל ל-360 מיליון שקל, כאשר ההתפלגות לנתח המזון גדלה לכ-70% ביחס לשאר המימושים מתחום האופנה, הפנאי וכדומה.

רשת שופרסל סירבה להגיב לידיעה.