קרנף ללא תיק

מיקי איתן, הכסא חשוב לך כרגע יותר מהיושרה שאתה מאבד, אבל זה ירדוף אותך

היום (ב') התחיל בכנסת הדיון בחוק מופז. כאשר הצעת החוק תעמוד להצבעה, היום או ביום אחר, הפרזיט ללא תיק מיקי איתן יצביע בעדה (הכינוי פרזיט אינו אישי, הוא שייך לכל השרים ללא תיק וסגני השרים). בראיונות עיתונאיים שונים הביע איתן התנגדות מוחלטת לחוק המוצע ואמר שהוא מהווה פגיעה בדמוקרטיה. בטורי ביום חמישי (23.7.09) כתבתי שאני בטוח שאיתן, שהצהיר על התנגדותו לחוק, יצביע בהתאם למצפונו.

אתמול קיבלתי טלפון מאיתן. הוא הודה לי על המחמאות והאמון, אבל אמר שהוא בכל זאת יצביע בעד החוק, למרות שהוא מתנגד לו. לאחר מחשבה, הסביר, הגיע להחלטה שבשלב זה הוא רואה חשיבות בהמשך ישיבתו בממשלה, כדי לנסות לסיים את המשימה של שיפור השירות הציבורי.

השיחה הזאת העציבה אותי מאוד, כי אני באמת ובתמים האמנתי באינטגריטי של מיקי איתן, באומץ לבו, בגוו הזקוף. אבל משהו נשבר. הצער שלי אינו רק על ניפוץ אמונה, אלא גם, אולי בעיקר, על איתן עצמו. היה לו נכס אדיר שקוראים לו אמינות. גם אם הוא עדיין יותר אמין מרבים אחרים בפוליטיקה, את הנכס הזה הוא איבד. וזה חבל לא רק בשבילו, אלא גם עבור הציבור שזקוק כל כך לפוליטיקאים שאפשר להאמין בהם.

ידיעת התוצאה אינה נסיבה מקלה

איתן אמר בשיחה שברור לו שאכתוב עליו שהוא רוצה להיצמד לכיסא וכיו"ב. אז הנה אני באמת כותב את זה. כי מה לעשות, מיקי, זו האמת. ההסבר שלך על שיפור השירות הממשלתי, גם אם אתה מאמין בו, אינו שונה מהסברים של כל פוליטיקאי המפר את חובתו לדעותיו ולמצפונו. אתה הרי לא טיפש, אתה יודע שלא תשפר כלום בשירות הממשלתי, מכיוון שאין לך את הסמכויות הנדרשות לכך. מסיבות שלך, מיקי, הכיסא והתואר חשובים לך בשלב זה יותר מנכס היושרה שאתה מאבד. אני חושב שאתה עושה טעות, שזה ירדוף אותך כל ימיך בפוליטיקה.

ביבי מכיר את שאול יותר טוב מרוני

רוני בר-און מקדימה אמר היום בראיון רדיופוני כי למופז אין שום כוונה לעבור לליכוד. אם זה נכון, אז למה ביבי עושה שמיניות בכנסת כדי להעביר את חוק מופז? כי הוא מכיר את מופז יותר טוב מבר-און; וכנראה גם משום שהוא יודע משהו שבר-און ועמיתיו לא יודעים. *