הנפט סיים בעלייה קלה וננעל ב-68.38 דולר לחבית

מחירה של חבית הוסיף 33 סנט ■ מוקדם יותר נסחר תמורת 68.99 ד' לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-2 ביולי ■ כלכלני גולדמן זאקס חזרו על מחיר יעד לנפט של 85 דולר לחבית עד סוף השנה

מחירו של החוזה העתידי על הנפט נסחר הערב (ב') בסביבות ה-68 דולר לחבית. מוקדם יותר נסחר החוזה מעל לרמה זו והגיע ל-68.99 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-2 ביולי, אך לאחר פרסום מספר דו"חות חלשים יחסית בארה"ב ופתיחת מסחר שלילית של שבוע המסחר בוול סטריט, נראה כי הסוחרים העדיפו לנקוט משנה זהירות.

בסיום המסחר, מחיר הזהב השחור ננעל בעלייה של 33 סנט, ל-68.38 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו יורק. הנפט ננעל בסוף יום תנודתי בעלייה, על רקע נתון המאקרו החיובי משור הדיור, שפורסם מוקדם יותר, והצביע על זינוק של 11% במכירות הבתים החדשים ביוני, העלייה החדה ביותר מזה 8 שנים.

"מאחר ואנו עדיין בעונת הדו"חות ואנו ממתינים למספר נתונים מאקרו כלכליים בארה"ב השבוע, עדיין צפוי שוק המניות להוביל את מגמת המסחר בנפט" אמר אוליבר ג'יקוב, אנליסט בחברת פטרומטריקס. נציין כי השבוע צפויים להיות מפורסמים דוחותיהם של יצרניות הנפט המובילות אקסון מובייל ובריטיש פטרוליום.

כלכלני גולדמן זאקס חזרו היום על מחיר היעד שלהם לנפט, לפיו מחירו יגיע בסוף השנה ל-85 דולר לחבית.

[לטבלת חוזים עתידיים]