אירופה ננעלה בירידות: הדאקס הגרמני איבד 1.5%; דויטשה נפלה ב-10.9%

מתל-טק דיווחה על ירידה בביקושים במהלך המחצית הראשונה של 2009 ■ דויטשה בנק הפריש 1 מיליארד אירו לטובת חובות מסופקים ■ אפ"י פיתוח עלתה ב-0.6% ■ בריטיש פטרוליום איבדה 3.2%

המדדים המובלים באירופה ננעלו בירידות שערים, בהובלת מניית דויטשה בנק שדיווח על זינוק של 68% ברווחי הרבעון השני אך הפריש 1 מיליארד אירו לחובות מסופקים - סכום גבוה בהרבה מאשר ברבעון הקודם.

המדדים המובילים איבדו מערכם 1.2%-1.5% בהובלת הדאקס הגרמני. המרכז למדיניות כלכלית טוען כי ההאטה הכלכלית בגוש האירו הגיע ברבעון הראשון לתחתית. אם אכן הצמיחה של כלכלת הגוש עומדת בפתח הרי שעלינו לצפות כי ה-ECB יהיה אחד הבנקים המרכזיים הראשונים להקשיח את המדיניות הכלכלית, וזאת מעצם מחויבותו האדוקה ליציבות המחירים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי על פי מדד החלפי הריבית של קרדיט סוויס, ציפיות הריבית עלו מ-31.41 ל-47.6.

מניית אפ"י פיתוח ריכזה עניין בלונדון לאור פרסומים באתרים זרים על מיזם משותף של החברה עם חברת בנייה סינית במטרה לבנות את "צ'יינה סיטי" במוסקבה.

מניית EADS, החברה האם של איירבוס, בלטה בעליות לאחר שאישררה את תחזית הרווח. איירבוס סיפקה 254 מטוסים במחצית הראשונה של 2009 לעומת 245 מטוסים בתקופה המקבילה אשתקד.

ברקע, נגיד ה'פד' של פילדלפיה, צ'רלס פלוסר, רמז כי ה'פד' עשוי להעלות את הריבית בטווח הלא מאד רחוק. פלוסר נתן כדוגמה את המשבר של שנות ה-70' - כעדות לכך שאינפלציה גבוהה עשויה להתפרץ על אף עלייה בשיעורי האבטלה.

מדד פוטסי 100 איבד 1.25%, מדד קאק 40 ירד ב-1.23% ומדד דאקס נחלש ב-1.46%.

בזירת המאקרו

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו בגוש האירו ובבריטניה.

מניות בכותרות

רווחי דויטשה בנק זינקו ב-68% ל-1.092 מיליארד אירו (1.56 מיליארד דולר) - מעבר לתחזיות והודות לגידול בפעילות של זרוע בנקאות ההשקעות. עם זאת, ההפרשה הגדולה לחובות מסופקים הצביעה על כך שדויטשה בנק מכין את עצמו להאטה ארוכת טווח וקשיים נוספים בהמשך הדרך. אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו רווח של 985 מיליון אירו. ברבעון המקביל אשתקד, דויטשה בנק דיווח על רווח של 642 מיליון אירו. ההפרשה לחובות מסופקים עלתה ל-1 מיליארד אירו ברבעון השני מ-135 מיליון אירו ברבעון המקביל של 2008, וכמעט כפול מהסכום שהופרש ברבעון הראשון והסתכם ב-526 מיליון אירו.

בריטיש פטרוליום דיווחה על ירידה של 53% ברווחי הרבעון השני ל-3.14 מיליארד דולר. תפוקת הגז והנפט גדלה ב-4% ל-4 מיליון חביות נפט ומוצריו ליום. ללא תוספות חד פעמיות הנובעות משינויים חדים במלאים, הרווח הנקי הסתכם ב-2.94 מיליארד דולר.

סוכנות ההגנה והחלל של אירופה, EADS , החברה האם של איירבוס, דיווחה על ירידה של 23% ברווח התפעולי של המחצית השניה ל-888 מיליון אירו, כאשר ההכנסות גדלו ב-2% ל-20.195 מיליארד אירו. הרווח הנקי ירד ב-6% ל-378 מיליון דולר. עם זאת, החברה אישררה את תחזית הרווחים לשנה הנוכחית והעלתה את תחזית תזרים המזומנים. איירבוס סיפקה 254 מטוסים במחצית הראשונה של 2009 לעומת 245 מטוסים בתקופה המקבילה אשתקד.

קבוצת הפריווט אקוויטי CVC מוכנה לשלם 1.5 מיליארד אירו (2.1 מיליארד דולר) תמורת הנכסים של יצרנית הבירה Anheuser-Busch במרכז ומזרח אירופה.

ישראליות באירופה

מתל-טק , חברה המתמחה ייצור ומיחזור מתכות מיוחדות כמו Tungsten ו-Molybenum, פרסמה אזהרת רווח. מסרה כי בהמשך לדו"חות שפרסמה ב-28 לאפריל, היא חוותה ירידה בביקושים במהלך המחצית הראשונה של 2009.

בהמשך לפרסום ב"גלובס" מיום א', מתגלים פרטים נוספים על המיזם הנדל"ני המשותף בין אפ"י פיתוח , זרוע הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, והתאגיד הסיני הבינלאומי Guangda, המתכננים לשתף פעולה בבניית רשת מרכזי קניות במוסקבה בהשקעה כוללת של 700 מיליון דולר. מפרסום באתר Trading Markets עולה כי EICEC, אחת מחברות הבנייה הגדולות בסין, תבנה את פרוייקט "צ'יינה סיטי" בשת"פ עם אפ"י פיתוח. על פי הערכות בשוק מדובר ב"שיחות באוויר" שנכון לעכשיו אין בהן ממש.