מיזוג בענף הסלולר בארה"ב: ספרינט רכשה את וירג'ין מובייל

חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב אשר מחזיקה כיום ב-13% מוירג'ין מובייל רוכשת את יתרת המניות בחברה בתמורה ל-483 מיליון דולר בעסקה של החלפת מניות המשקפת לוירג'ין פרמיה של כ-30%

חברת ספרינט נקסטל , חברת הטלפוניה השלישית בגודלה בארה"ב אשר מחזיקה כיום ב-13% מוירג'ין מובייל רוכשת את יתרת המניות בחברה בתמורה ל-483 מיליון דולר בעסקה של החלפת מניות.

בכך מגדילה ספרינט נקסטל את מעורבותה בשוק שירותי הסלולר המשולמים מראש ( Prepaid cell phone services, בדומה לטוקמן), שירותים המיועדים למי שאין לו קרדיט או הכנסה מספיקה על מנת לחתום על שירותי סלולר חודשיים.

משקיעים ציבוריים בוירג'ן מובייל יקבלו כ-5.5 דולר במניות של ספרינט נקסטל בעבור כל מניה של וירג'ין. המחיר משקף לוירג'ין מובייל פרמיה של כ-31% והמנייה מזנקת הערב בכ-25%. לאחר העסקה יהיו בידיהם של בעלי המניות בוירג'ן מובייל כ-3% מספרינט.

המיליארדר הבריטי, ריצ'ארד ברנסון, המקים והמשקיע הגדול ביותר בוירג'ן יקבל 5.12 דולר בעבור כל מניה רגילה של וירג'ן ו-8.5 דולר למניית בכורה. כיום מחזיקה קבוצת וירג'ין שבבעלות ברנסון כ-28.3% מוירג'ן מובייל. מחזיקה גדולה נוספת במניות החברה היא המפעילה הקוריאנית SK טלקום שלה 15.3% אותן קיבלה כאשר לפני שנה רכשה וירג'ין מובייל את חברת Helio.

לוירג'ין מובייל כ-5.2 מיליון לקוחות רשומים שמשלמים בממוצע 20 דולר לחודש. לספרינט יש 49.1 מיליון לקוחות רשומים, ביניהם גם לקוחות המשתמשים ברשת באמצעות חברות כגון וירג'ן מובייל.

העסקה מחזקת את הטרנד המוביל השנה בתחום התקשורת האלחוטית: שתי המפעילות המובילות בארה"ב, וריזון ו-AT&T גורפות את הלקוחות בעלי החוזים ה"שמנים", בעוד שלמפעילות השלישית והרביעית, ספרינט ו-Tמובייל USA נותר להאבק על הלקוחות המשלמים על השירותים מראש כנגד חברות קטנות יותר המספקות שירותים דומים.