הנפט ירד בכ-2% ל-67.23 דולר לחבית

בריטיש פטרוליום: "ישנן עדויות מעטות לגידול כלשהו בביקושים למוצרי אנרגיה" ■ מוקדם יותר נפל מחיר החוזה לרמה של 66.6 דולר לחבית ■ מחר יפורסם דו"ח המלאים בו צפוי גידול נוסף במלאי הבנזין והתזקיקים

החוזה העתידי על הנפט הגולמי ירד הערב בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק קרוב ל-2% או 1.15 דולר ונקבע ב-67.23 דולר לחבית לאחר שבשוק המניות התאפיין יום המסחר בירידות קלות, ולאחר שענקית הנפט, בריטיש פטרוליום שדיווחה היום על ירידה חדה בתוצאותיה הכספיות אמרה כי "ישנן עדויות מעטות לגידול כלשהו בביקושים למוצרי אנרגיה". מוקדם יותר היום נפל מחיר החוזה לרמה של 66.6 דולר לחבית.

גם הירידה בביטחון הצרכנים בארה"ב זה החודש השני ברציפות ובשיעור חד מהצפוי והסתכם ב-46.6 נק' ביולי לעומת רמה של 49.3 נק' ביוני השפיע לרעה על הסוחרים בנפט שחוששים מירידה בביקושים לזהב השחור וממשמים חלק מהרווחים שצברו בתקופה האחרונה.

מנכ"ל חברת הנפט הסעודית, ארמקו המשתייכת לארגון הנפט אופ"ק הביע את ביטחונו כי הירידה הגלובלית בביקוש לנפט היתה זמנית וכי חידוש הגידול בצריכה העולמית ישיב גם את הביקושים לנפט.

היום דיווחה חרת ואלרו, מפעילת בתי הזיקוק המובילה בארה"ב כי תפעיל את בתי הזיקוק בתפוקה של 78% במהלך הרבעון השלישי. זאת לאחר שירידה בביקושים לנפט ותזקיקיו פגעו ברווחי החברה.

התנודות החדות במחירי הסחורות הביאו את הרשות המפקחת על המסחר בסחורות וחוזים בארה"ב לשקול להגביל את הפוזיציות במסחר בחוזים על הנפט וסחורות קשורות נוספות.

סקר שערכה רויטרס בקרב אנליסטים מצביע על כך שמחיר הנפט יגיע ל-73 דולר לחבית בשנה הבאה, לעומת צפי למחיר ממוצע בשנת 2009 של 58.23 דולר לחבית.

מחר ממתינים המשקיעים לפרסום דו"ח המלאים השבועי בארה"ב אשר צפוי להצביע על ירידה במלאי של 1.3 מיליון חביות נפט גולמי בשבוע שהסתיים ב-24 ביולי. עם זאת צפוי מלאי הבנזין להמשיך ולטפס ב-400 אלף חביות ומלאי התזקיקים צפוי לעלות ב-1.3 מיליון חביות.

[לטבלת חוזים עתידיים]