יאהו ומיקרוסופט מאשרות שיתוף-פעולה ל-10 שנים בתחום הפרסום המקוון

גלובס tv כשנה וחצי לאחר שמיקרוסופט הגישה הצעת רכש ליאהו, השתיים ישתפו פעולה בתחום הפרסום המקוון כדי לחסום את גוגל ■ החיפושים באתר יעשו שימוש במנוע בינג, ויאהו תשמש כסוכנת המכירות של השתיים

יאהו ומיקרוסופט אישרו את שיתוף-הפעולה ביניהן במסגרת חוזה ל-10 שנים. זאת, בניסיון לבלום את השחקנית הגדולה בענף, גוגל . נזכיר כי מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, מחזרת אחר יאהו מזה שנים בתקווה להגדיל את הנתח שלה בשוק הפרסום המקוון.

יאהו, כך על-פי הדיווחים, תשתמש במנוע החיפוש החדש מבית מיקרוסופט, "בינג", והיא אף עשויה להצמיד לצד מסך תוצאות החיפוש את הכיתוב "Powered By Bing", ממש כפי שבתוצאות החיפוש באתר וואלה המקומי מופיע כיתוב דומה לגבי יאהו עצמה.

בנוסף, גם בהודעות לצידן של תוצאות החיפוש ייעשה שימוש בטכנולוגיה מבית מיקרוסופט, על מנת לספק תוצאות מותאמות אישית, בעוד שיאהו תטפל במכירת המודעות ובשירות הלקוחות באופן בלעדי עבור השתיים.

על-פי המתווה, כך נראה, מיקרוסופט לא תצטרך לשלם ליאהו מראש - בצעד שעשוי לאכזב את המשקיעים במניית חברת האינטרנט. במקום, כי שיתוף-הפעולה יתמקד בהכנסות ממודעות פרסום מבוססות תוצאות חיפוש באתרים של שתי החברות. למיקרוסופט, אם כן, תינתן גישה לקהל האינטרנט השני בגודלו בעולם.

העמודים באתרי האינטרנט של יאהו זוכים לכניסות מרובות, ושיתוף-פעולה שכזה צפוי להיבדק בשבע עיניים על-ידי הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב. כיום מנוע החיפוש של יאהו מדורג שני ברחבי העולם, עם נתח של 8% מהחיפושים המקוונים ברשת. למרות שהוציאה כספים רבים בשדרוג מנוע החיפוש שלה, מיקרוסופט ממוקמת שלישית (עם נתח שוק דומה לזה של יאהו בארה"ב).

קרול בארטס, מנכ"לית יאהו, ציינה היום (ד') בהודעה לעיתונות כי "ההסכם מגיעה עם ספינות עמוסות ערך עבור יאהו, המשתמשים והתעשייה, ואני מאמינה כי זה מבסס ייסוד עידן חדש של חדשנות ופיתוח באינטרנט".

מעניין למדי הוא שהוא ש"ספינות עמוסות ערך" היה ביטוי בו בארטס השתמשה עד לא מכבר כדי לתאר היתכנות של שיתוף-פעולה עם מיקרוספט; בהקשר של רק בספינות עמוסות כסף קשר שכזה אכן אפשרי.

לדברי בארטס, העסקה תאפשר להגדיל את ההשקעות שבראש סדר העדיפויות, באמצעות כיבוש נתחי שוק והצגת יכולות הפרסום והסלולר. "המפרסמים לא יצטרכו לסמוך עוד על חברה אחת הכובשת 70% מנתח השוק", אמרה בתוקפה את גוגל.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר: "ההסכם יאפשר לנו להעניק חדשנות יתרה בחיפוש, ערך טוב יותר למפרסמים ובחירה צרכנית אמיתית בשוק הנשלט על-ידי חברה אחת". זאת ועוד: "יאהו ומיקרוסופט יודעות כי יש עוד כל-כך הרבה מה שחיפוש יכול להיות".

לפני כ-15 חודשים הגישה מיקרוסופט הצעת רכש ליאהו, אותה דחה המנכ"ל דאז ג'רי יאנג. בשיאה, שיקפה הצעת הרכש שווי של 47.5 מיליארד דולר ליאהו לפי 33 דולר למניה. שער הנעילה של מניית יאהו אמש (ג'), 17.22 דולר, גזר לחברה שווי-שוק של 24.35 מיליארד דולר.

יאהו