החל מנובמבר: לקוח סלולר יוכל לעבור חברה ולהמשיך לקבל אותן הטבות

החברה הקולטת תחוייב לאותן הטבות שקיבל הלקוח בחברת הסלולר הקודמת שלו, לרבות זיכוי כספי או כל הטבה אחרת בגין צריכת זמן אוויר או שירותים ■ מדובר ברפורמה שהיתה אמורה להתבצע לפני ניידות המספרים

משרד התקשורת הודיע כי החל מנובמבר השנה יוכלו לקוחות של חברת סלולר אחת לעבור לחברת סלולר אחרת מבלי לוותר על ההטבות בזמן אוויר ושל שירותים נוספים בעת המעבר.

למעשה, חברת הסלולר הקולטת תהיה מחויבת לעמוד בהתחייבויות אותן קיבל הלקוח בחברת הסלולר הקודמת שלו, לרבות זיכוי כספי או כל הטבה אחרת בגין צריכה של זמן אוויר או בגין צריכת שירותים.

כיום, מנוי המצטרף לחברת סלולר מסוימת או משדרג מכשיר בחברה - מקבל מכשיר שעלותו מסובסדת בתשלום החודשי שלו ונגזרת מהיקף צריכת זמן האוויר שלו.

על-פי ההחלטה, ההטבות שקיבל הלקוח בחברה אותה הוא עוזב יינתנו על-ידי חברה הסלולר הקולטת למשך תקופה שלא תפחת מהתקופה בה ניתנו ההטבות למנוי הרוכש ציוד מחברת סלולר. לעניין זה רשאית החברה להביא בחשבון את המועד בו נרכש ציוד הקצה, כפי שמופיע באישור הרכישה.

מנוי שרכש מספק אחר ציוד קצה מדגם מסוים שמשווק על-ידי חברת הסלולר בעת פנייתו של המנוי אליה - יקבל הטבות על-פי אותם תנאים ובגובה זהה לזה הניתן למי שרכש את ציוד הקצה מהחברה.

מדובר בסיום הטיפול של משרד התקשורת בסוגייה, שנתיים לאחר שהחל לטפל בה. בכך מושלמת רפורמה חשובה שנועדה להקל על מעבר של מנוי מחברה לחברה, אשר למעשה היתה אמורה להתבצע עוד לפני שהחלה ניידות המספרים.

סביר להניח כי אם סוגייה זו היתה מטופלת בזמן, לפני ניידות המספרים - היקף המתניידים בין חברה לחברה היה אף גבוה יותר, זאת משום שחברות הסלולר יצאו במבצעים מאוד אטרקטיביים לפני הניידות ואילצו לקוחות רבים להתחייב לתקופות התחייבות ארוכות על מנת למנוע נטישה.